Welke spieren moet ik trainen om de bovenste verticale buikspieren te versterken?

Geen idee hoe ik het beter moet uitleggen, zie afbeelding!
Hoe heten deze spieren en met welke oefening maak ik ze sterker?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
gaat het om versterken of beter zichtbaar krijgen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor deze specifieke spieren gaat het om de zichtbaarheid. Sterke buikspieren is verder natuurlijk altijd een pré.
Ritsuka
9 jaar geleden
daar valt niks te trainen, dan moet je gewoon vetpercentage verlagen. dan kun je beter werken aan armen en benen trainen, meer spiermassa is meer vetverbranding in rust.
en heel goed naar je voeding kijken.

Antwoorden (3)

doe veel sit-ups. dan krijg je wel spieren maar dat duurt wel even.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Specifiek ook deze verticale spieren?
crunches:
voornamelijk voor de bovenste

knee raises:
voor alle rechte (jij wilt je bovenste rechte buikspieren trainen)

https://www.salusi.nl/buikspieroefeningen-thuis-buikspieren-trainen/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De naam van deze spier is de musculus rectus abdominis, ofwel de rechte buikspier met in het midden de linea alba, een peesblad. Om deze spieren goed te trainen kun je verschillende oefeningen doen, bijvoorbeeld crunch, reversed crunch of hanging knee raise. Voor uitleg, kijk eens op https://www.salusi.nl/buikspieroefeningen-thuis-buikspieren-trainen/.