Waarom word ik slaperig van alcohol?

Anderen worden van alcohol vrolijk, losser, somber of iets dergelijks. Als ik een paar glazen alcohol heb genuttigd dan word ik slaperig en krijg een rode warme huid. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14K

Het beste antwoord

Met een glaasje alcohol kunt u beter inslapen. Maar u slaapt er minder diep en lang van. Voor mensen met slaapproblemen is het dan ook geen goed middel. Tot slot kan alcohol snurken verergeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is alcohol. Soms werkt die bij iedereen anders.. Misschien omdat je lichaam nog niet aan gewend is.. Ik wordt ook soms wel slaperig. En soms weer vrolijk. Soms weer heel moe..
Het kan zijn dat je misschien vandaag vroeg opgestaan bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt,de werking kan steeds anders zijn.
Dat is afhankelijk van je gemoedstoestand. Als je uit gaat, stel je jezelf daar op in, je bent uitgerust, je hebt al pezier, lol, bent al wat losser, en dan wil beperkt alcoholgebruik dit gevoel alleen maar versterken. Als je daarentegen al vermoeid bent, dan versterkt alcohol dat gevoel ook nog eens.
jc54
14 jaar geleden
Alcohol heeft op iedereen een ander effect. De een wordt er vrolijk van,de ander agressief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol heeft een verdovende werking op je zenuwstelsel, en je bloedsomloop gaat overuren draaien ;-) dus wordt je warm.
Het is een echte stemmingsversterker. Dus pas op als je verdrietig of boos bent!
Ik wordt er overigens niet slaperig van, ik blijf er juist uren langer van wakker, tot aan de morgenzon zonder probleem.. Wel met een zeer hoofd de volgende dag..