Hoelang duurt het groeien van een getrokken melk tand ?

Als je melktand is getrokken, hoelang duurt het dan voordat hij weer helemaal in een mensen tand is gegroeid ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
21.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
die getrokken tand groeit niet meer, en je krijgt er geen melktand voor in de plaats
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik heb echt een probleempje mijn hoektand wil niet groeien wegens dit kan ik dan geen beugel doen ofwel een sneetje in mijn tandvlees:(

Antwoorden (2)

Zeer lang, mijn jongste zoon trekt ze pas uit als ze volledig los staan, en ik zie dat het toch enkele maanden duurt bij sommige van zijn tanden eer er een nieuwe staat.
Aangezien hier sprake is van een getrokken melktand, dan zit er nog geen nieuwe tand klaar die aan het duwen was op de wortel van de melktand. Dus het zal nog wel een lange tijd duren eer er een tand staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is niet te zeggen, bij de een is dat heel snel en een ander moet er lang op wachten.
Tussen 6 maanden en 2 jaar krijgen kinderen hun eerste (melk)tanden. Deze gaan in de loop van de jaren los zitten en wisselen dan.
Tussen je 5e en 7e jaar wisselen eerst de 4 voortanden boven en de 4 voortanden onder en komt er overal 1 extra kies bij. Er valt daar dus geen melkkies uit!
Tussen je 10e en 12e gaan daarna de melkhoektanden en melkkiezen los zitten en komen de blijvende hoektanden en kleine blijvende kiezen er voor in de plaats. Helemaal achterin komt er dan weer aan alle kanten een extra kies bij. Dit is nog niet de verstandskies, want die komt pas tussen je 18e en 25e jaar.

Bij het wisselen kan er van alles gebeuren; Soms gaat een melktand eruit en duurt het heel lang voordat de grote mensentand komt. Soms gaat een melktand eruit en zit er al bijna meteen een nieuwe onder. En soms zit de melktand gewoon nog op zijn plaats, maar komt de blijvende tand er al naast te zitten.
Het geeft niks als de blijvende tanden een beetje scheef groeien. Vaak gaan ze later vanzelf nog recht staan. Als dat niet gebeurt, krijg je misschien wel een beugel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een plus -- mooie volledige uitleg en met ruimte voor de individuele variatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Willem.