Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een slaande klok in de gang verstandig?

In de gang hangt een klok, die elk half uur en uur slaat. Dit is op de slaapkamer goed te horen. Als ik slaap hoor ik de klok niet. Maar zou het beter voor de nachtrust zijn als de klok niet slaat, omdat het geluid wel wordt geregistreerd door de herenen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Cryofiel
7 jaar geleden
Ik hoor ook een slaande klok als ik in bed lig. Dat is niet erg - het is juist huiselijk, het geeft me een veilig en vertrouwd gevoel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geluiden in een vast ritme die je herkend wordt je op een gegeven moment in je slaap immuun voor. Het kan zelfs zijn dat als er iemand op bezoek komt die jou verteld dat het geluid van je klok irritant is, jij zelfs even moet nadenken over welke klok hij/zei het heeft. Zolang jij of je partner er geen last van heeft is er niks aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lijkt hetzelfde als mensen die bij een spoorwegovergang wonen; die horen dat ook niet meer na een bepaalde tijd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding