Als je lang na bloedingen hebt na de menstruatie kan dat aan de overgang liggen ?

Ik heb al enkele maanden last van bloedingen, meteen na de menstruatie en ook voor de menstruatie.
Het lijkt net of ik continu bloedingen heb, het is niet veel maar meer van die vegen.
Vanmorgen had ik zelfs toen ik te snel op stond na het plassen een druppel bruin bloed op de wc bril gemengt met urine.
Ik heb ook pijn in me rug en buik, en niet pijn met plassen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De onregelmatige bloedingen kunnen een teken zijn dat je in de pre-menopauze bent. Pre menopauze. Dit is de periode vóór je laatste menstruatie, waarin je hormonen steeds meer gaan schommelen. Je eierstokken gaan langzaam stoppen met de aanmaak van hormonen. Het kost je lichaam steeds meer moeite om eitjes te rijpen. Sommige vrouwen merken daar nog niets van. Andere vrouwen merken en voelen deze schommelingen al wel heel goed, ook al is hun menstruatie nog heel regelmatig en is er nog helemaal geen sprake van opvliegers. Met welke verschijnselen je overgang begint is heel verschillend. Hoe korter je bij de menopauze komt, hoe meer deze periode gekenmerkt wordt door veranderingen in de menstruatie: Pijnlijker, korter, langer, heftiger, minder heftig, langere of kortere tussenpozen. Wanneer eenmaal ook duidelijke menstruele cyclusveranderingen merkbaar zijn, vaak samengaand met klachten als opvliegers en zweten, maar waarin je nog geen bloedingvrije periode van 12 maanden hebt gehad, spreekt men ook wel van Peri-menopauze (peri betekent 'in de buurt van')

Bronnen:
http://www.vrouwenovergang.nl/overg_lich/fasen.php

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100