waar kan ik heen met klacht rond revalidatie centrum als het afdelingshoofd van het centrum onbereikbaar blijft en het met mijn vader bergafwaards ga

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je kan (aangetekend) schriftelijk aan de directie je beklag doen en hun een ultimatum tot antwoord binnen 4 dagen geven. Ook kan je zorgverzekeraar over deze situatie informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is in iedere instelling een afdelingshoofd dat aanspreekbaar moet zijn of een klachtencentrale. Wanneer je het afdelingshoofd niet te pakken kan krijgen kun je proberen te vragen naar de waarnemende persoon van deze afdelingshoofd. Wanneer dit niet lukt zijn er ook nog coördinatoren waar je eventueel naartoe kan gaan. Als je helemaal geen telefonisch contact kan krijgen kan je een brief sturen of gewoon persoonlijk langs gaan. Hij of zij mag niet weigeren om met familie over de omstandigheden te praten. Dit kan je bijvoorbeeld ook aangeven in een brief. In de vorm van "ik heb u meerdere malen proberen te bereiken, geen gehoor gehad. Ik vind het van belang om een spoedoverleg te hebben binnen 2a3 weken." Dan is hij dringend doch vriendelijk verzocht om z.s.m. Contact op te nemen.

Ook kun je altijd vragen via secretaresses/begeleiders en andere medewerkers of zij willen doorgeven wanneer het afdelingshoofd beschikbaar is. In een revalidatiecentrum waar goed gecommuniceerd wordt zal zijn rooster of bereikbaarheid ook bekend zijn.

Lastige situatie. Ik hoop dat het contact er snel is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt met een maatschappelijk werker praten van het revalidatiecentrum en u ook de juiste weg wijzen en info geven hier over.
Sterkte met uw vader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste instellingen hebben een klachtenfunctionaris in dienst, daar kan je met je klacht heen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals maaike al zegt: ga naar de klachtenfunctionaris. Daar hoort je klacht. Verder kan een gesprek met de evv of zorgmentor veel ophelderen. Deze weg is veel effectiever dan via het afdelingshoofd.