Het ligt aan jezelf hoeveel slaap je nodig hebt. Ik kon als puber al nooit slapen voor middernacht,maar moest wel van mijn ouders het licht uit om 22 uur. Lag ik om 0.00uur nog met de zaklamp onder mijn dekens te lezen of met mijn transistorradio onder de dekens te luisteren. Ik had ook met mijn vriendin en vriend van mijn broer een walkie-talkie en daar lagen we dan mee te kleppen onder de dekens verstopt. We woonden niet ver van elkaar af nl. Voor mij kon de dag niet lang genoeg duren. Ik ben nu nog een nachtmens en slaap niet voor 2 uur. Ben echter om 6.30 uur weer fit als een hoentje! Ik heb het wel eens geprobeerd hoor, om 23 uur naar bed, maar dan slaap ik gewoon niet. Mijn zoon heeft precies hetzelfde. Hij is 15 en slaapt ook niet voor 0.00 uur. Hij moet wel zijn licht uit om 22 uur, zodat ik weet dat hij niet meer achter de laptop zit (want slaapt hij niet dan rust hij toch) denk je dan als moeder maar als ik na 0.00 uur eens ga kijken hoor ik hem op de trap al zingen of praten tegen zichzelf.
Die heeft nog zoveel energie als hij moet slapen en is net als ik weer kwiek en fit `s morgens om 6.30 uur. Als hij eens per ongeluk om 22.30 uur slaapt, dan heeft hij iets onder de leden en is `s morgens chagrijnig of snotterig.