Donor sluit huid en hoornvliezen vaakst uit
Mensen die een donorcodicil invullen, kunnen aangeven welke organen en weefsels ze niet willen afstaan na hun dood. Huid en hoornvliezen worden daarbij het meest aangevinkt.

Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Volksgezondheid. 11,4 procent van iedereen die een codicil invulde, heeft daar een beperking in aangebracht. Dat zijn bijna 650.000 mensen.
437.000 mensen willen hun huid niet afstaan. 377.000 mensen willen ook na de dood hun hoornvliezen houden.

De publicatie is van 20 oktober 2012
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Met een betere onderbouwing dan ik had durven hopen.
Bedankt !