hoe kan het dat ik niets kan aanvoelen lichamelijk?

Ik heb dit al eerder gehad maar toen had ik het 2 weken lang , heb het laatst weer gehad 2 dagen. Ik voelde niets aan met me lichaam , als ik bijvoorbeeld een glas van de tafel wou pakken moest ik er naar kijken anders liet ik hem uit me handen vallen . Voelde mijn benen ook niet als ik ze niet kon zien. Alleen als ik me goed concentreerde op wat ik aanraakte had ik het een beetje door. Het is echt heel apart want ik kon bijna niks doen. Ik gebruik wel drugs misschien dat het ook daar aan kan Liggen.. Toen ik die twee weken het had had ik niks gebruikt . De laatste keer wel, de klachten kwamen ook nadat ik had gebruikt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Gelukkig stop je je antwoord al in je vraag : drugsgebruik (xtc, cocaine) kan wel degelijk zorgen voor uitvalsverschijnselen, zoals de sensorische uitval die je noemt.
Had je geen drugs genoemd, dan zou ik in de richting van MS zijn gaan denken. Dat je ze ook (al) krijgt op momenten dat je niet gebruikt/niet onder invloed bent, baart me zorgen.

Hoe dan ook, naast onmiddellijk stoppen met die rotzooi, onmiddellijk mee naar de huisarts. Er zal een duidelijke oorzaak gevonden moeten worden, en in het geval van schade door drugs moeten worden gekeken of er nog kans op herstel mogelijk is of dat het zich nog verder zal verergeren.

Sorry, geen goed nieuws.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nog nooit eerder gehoord dat cocaïne of xtc voor sensorische uitvalverschijnselen kan zorgen.
Ritsuka
9 jaar geleden
dit zijn allemaal factoren die mee kunnen spelen. waarom had je zolang niet geslapen en ook nog eens drugs erbij gebruikt? hier ga je geestelijk en lichamelijk aan kapot
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Wertos : niet alleen legale, maar ook illegale 'medicijnen' (drugs dus) kunnen invloed hebben op het centraal zenuwstelsel en daarmee uiteindelijk voor structurele zenuwstoornissen zorgen. Ook indirect, door bijvoorbeeld het veroorzaken van een kleine beroerte of TIA, die gepaard kan gaan met uitvalsverschijnselen. Zonder drugs in het verhaal zou ik in eerste instantie gedacht hebben aan een TIA of, zoals gezegd, MS. En ja, zoals hij nu aanvult, extreem slaaptekort kan daar zeker ook mee te maken hebben ; maar niet twee weken lang. Oftewel : mede door het drugsgebruik niet meteen per defintie verontrustend, maar het drugsgebruik zelf is al verontrustend genoeg, zeker als dat wordt voortgezet na het optreden van serieuze klachten. Dit lijkt me dus een (pittige) klus voor de huisarts. En ik hoop gewoon serieus dat er nog niks blijvends is aangericht en er nog een weg terug is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah ja indirect had ik niet aan gedacht. Goed antwoord +.