Hoe kan ik een nagel repareren als hij op de helft is gescheurd (gehele nagel niet alleen het witte gedeelte)?

Ik heb mijn nagel ergens tegen gestoten waardoor er een scheur zit. Het is niet over mijn hele nagel ongeveer 1/3.
Mijn nagel afknippen lijkt me niet handig omdat er dan een deel van de huid onder mijn nagel bloot ligt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Laagje blanke lak over je nagel, dan een stukje geknipt uit een theezakje enkel genomen, op de nagel leggen en daar 2 lagen lak overheen, eventueel nog een stukje uit het theezakje en dit herhalen.

Toegevoegd na 2 uur:
Dit werkt ook met nagellijm, maar blanke lak heeft bijna iedereen in huis.
In de link een uitgebreide beschrijving, bij mij hield dit ongeveer een weekje, je moet de nagel wel een beetje ontzien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je knipt het zakje eerst op maat, zodat hij precies op je nagel past, dit stukje plak je op de nog natte nagellak, dat laat je drogen en dan doe je de volgende laag lak erover heen, het stukje van het zakje blijft op je nagel zitten en zorgt ervoor dat de nagel op zijn plek blijft en niet verder inscheurt. Met blanke lak zie je hier ook bijna niets van, je nagel voelt alleen wat ruwer aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet omdat je het deel van het zakje er moeilijk afkrijgt, dat gaat gelijk met de nagellak (misschien is het met nagellijm anders, dat heb ik nooit geprobeerd), wel als je de nagel vaak stoot of gebruikt om iets los te peuteren. Als je de nagel ontziet, dus zo min mogelijk gebruikt blijft het wel een tijdje zitten. Als je nagel lang genoeg is, knip of vijl je hem op lengte.

Andere antwoorden (1)

Nagellak erop doen als een soort van lijm, en dan een pleister erover (als de nagellak droog is). Zo doe je automatisch voorzichtiger en kun je wachten tot de scheur in het witte gedeelte van de nagel is voordat je het afknipt.
Ritsuka