Voor wat dient MSN(voedingsuppliment)°?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
msm (msn ken ik niet)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethylsulfon
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je die bedoelde:
http://www.orthokennis.nl/ResearchItem.asp?IDResearch=32
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hahahaha ik had dezelfde link gevonden :)
MSN is een onderdeel van hotmail geweest, ik denk niet dat je daarnaar op zoek bent ;) Maar waarom wil je weten wat MSM is ? Heb je dit voorgeschreven gekregen van een orthomoleculair-arts of orthomoleculair-therapeut ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je niet PMS?

Antwoorden (1)

Beste Helene,

De voedingssupplement die je waarschijnlijk bedoeld is MSM.

MSM is een afkorting voor MethylSulfonylMethaan. Dit lijkt een moeilijk stukje chemie, maar in principe is het iets heel eenvoudigs. Het is een wateroplosbare substantie die wordt gevonden in al het leven op aarde: op aarde: planten, dieren, mensen, vissen, en zelfs in algen. MSM is een organische vorm van zwavel en het behoort onderdeel te zijn van onze voeding, want het vervult in ons lichaam een aantal essentiële functies. Het werkt samen in een complex geheel van vitaminen en mineralen die ervoor zorgen dat iedere lichamelijke functie uitgevoerd kan worden, van onze bloedsomloop tot ons voedselverteringsproces, het afweren van infecties en ons wondgenezingsproces.

Voor meer informatie, zie onderstaande link: