ben ik voor deze maand beschermd tegen zwangerscha ?

dit gaat over mijn pilgebruik. normaal begon ik aan mijn nieuwe strip gisterenavond begonnen. dit heb ik echter niet gedaan. ik heb de pil die ik gisterenavond moest nemen deze ochtend vroeg genomen dus binnen de '12' uur. ben ik nu veilig? Ik heb ze binnen die 12u genomen dus volgens mij wel maar ik twijfel omdat het de eerste is voor deze maand...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Neen, je bent op dit moment niet veilig. De eerste pil van je nieuwe strip moet je uitdrukkelijk op de vaste dag nemen, was dit niet het geval en neem je de pil de volgende tijd netjes in, dan ben je veilig over zeven dagen. Zo is het ook aangeraden om, wanneer je in het midden van de maand je pil vergeet en de dag erna twee pillen neemt, toch nog steeds zeven dagen te wachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het heeft geen zin om 2 pillen tegelijk in te nemen. Die kan dus gewoon overgeslagen worden.
- In de eerste week 2 of meer vergeten, laatste pil alsnog innemen en 7 dagen aanvullende maatregelen treffen, zoals condooms.
- In de tweede week 1,2 of 3 pillen vergeten, niks aan de hand, laatste pil alsnog innemen en gewoon doorgaan met de strip.
- In de derde week minimaal 2 pillen vergeten dan:
óf de strip afmaken en een stopweek inlassen/doorgaan met een nieuwe strip
óf meteen stoppen en een stopweek inlassen Dit advies geld alleen voor een eenfasepil. Dus een pil die bestaat uit 2 werkzame stoffen en waarbij alle tabletten dezelfde sterkte hebben.
Je hebt gelijk, als je de pil binnen 12 uur inneemt ben je veilig. De pil wordt als vergeten beschouwd als je de pil meer dan 12 uur te laat inneemt.
Het hangt er wel van af welke pil je gebruikt. Op www.apotheek.nl staat heel duidelijk uitgelegd wat je moet doen als je de pil vergeten bent. Ook kun je altijd naar je eigen apotheek bellen, zij kunnen je ook advies geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2 verschillende antwoorden nu! En ik gebruik yasmin