Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik oefeningen doe voor een smallere taille worden mijn heupen dan ook smaller?

Eigenlijk heb ik precies dezelfde vraag over mijn heupen dan omdat als ik oefeningen doe voor mijn heupen (of dijen breder te maken word mijn taille dan ook breder of niet ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat ligt aan de oefening die je doet en welke spieren je daarmee wilt trainen. Voor je taille kun je het beste buik- en cardio oefeningen doen en voor je heupen moet je billen en dijbeen trainen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je breedte van je heupen word bepaalt door je skeletbouw.
Je kan wel overtollig vet wegwerken, maar je heupen zelf worden daardoor niet smaller.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt totaal aan je lichaamsbouw. In verhouding blijven je heupen waarschijnlijk wat breder hoor.
De breedte en vorm van je heupen is vooral bepaald door je botten, je kunt wel wat vet er op vasthouden (meestal billen en bovenbenen) maar de vorm blijft grotendeels hetzelfde.

En je kunt niet specifiek trainen om 1 deel van je lichaam smaller te maken. Je lichaam bepaald zelf waar het vet word vastgehouden en waar je als eerste verschil merkt bij het afvallen.
Het is een combinatie van bewegen en gezond eten (en op porties letten).
Probeer je hele lichaam te trainen, en cardio en krachttraining af te wisselen.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding