Hoe schadelijk zijn lichaamseigen ketonen voor de menselijke organen?

Bij het volgen van een low carb diëet, bijvoorbeeld, raakt het lichaam in een staat van ketose.
Het lichaam scheidt dan ketonen af, en die zouden schadelijk zijn voor de organen, zo las ik.
Zou je dan hersenbeschadiging op kunnen lopen door een low carb diëet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is low carb?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een koolhydraatarm diëet.

Het beste antwoord

Het dieet veroorzaakt een ‘switch’ in de energie producerende (non-glycolytische) pathways, waardoor de hersen-excitabiliteit verandert, maar of dit beschadigingen bevorderd, wordt niet bevestigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een low carb dieet is het verstandig om heel veel water te drinken. Je verliest zoveel gifstoffen dat deze vooral in de lever gaat ophopen, wat vervolgens weer in het bloed komt en daar kun je idd ziek van worden. Vooral hoofdpijn is zo'n verschijnsel.

Reinigende groenten, zoals paprika, uit, knoflook en veel fruit zullen ook helpen bij het ontgiften.