Aantal pocketveren per m2 in een matrax zin of onzin?

De afgelopen weken op boxspring jacht geweest en onvermijdelijk zijn de grote hoeveelheid verhalen en verkooppraatjes die eromheen hangt. Een belangrijk of misschien wel het belangrijkste deel van de boxspring is het matras. Nu zijn deze matrassen vaak in de kleur en stijl van de boxspring en kan je lastig ontdekken wat voor een materialen zijn gebruikt. Nu is de verkooppraat nummer 1 wel het aantal veren dat er per vierkante meter gebruikt wordt. De 'goedkopere' matrassen hebben 200 tot 300 veren per m2 en de duurdere 500 m2.

Juist hier ben ik benieuwd naar "de waarheid". De ene leverancier zegt dat meer veren per m2 vooral bedoeld is op het moment je zwaarder bent (vanaf 80 kg). De ander zegt dat het meer comfort geeft maar het matras ook wat stugger wordt.

Het interessante is dat de duurdere modellen 500 pocketveren hebben en de goedkopere 300. Marketing! Mijn vriendin en in zijn beide onder de 80 kg dus als het zo zou zijn dat de 500 veren alleen interessant is bij zwaardere gewichten. Misschien werkt het aantal veren bij lichtere gewichten zelfs wel nadelig?

Matras/bedden specialisten? wat is de (niet commerciële) waarheid? :-)

Toegevoegd na 3 uur:
het is nattuuuurlijk matraS..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Hoe meer veren per m2, hoe preciezer de matras zich naar je lichaamsvorm kan voegen.
In principe heeft het aantal veren niets met je lichaamsgewicht te maken. Veren kunnen namelijk naar wens stugger of slapper worden gemaakt, zodat 500 slappere veren hetzelfde gewicht kunnen dragen als 200 stijvere.
De enige norm voor jou is hoe de matras ligt/aanvoelt.
Reddie