Als ik begin met de pil op de 6e dag van mijn menstruatie, kan ik mijn eerstvolgende menstruatie dan al meteen uitstellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je de pil door slikt dan stel je direct je eerst volgende menstruatie uit. Houd er wel rekening mee dat er soms nog een lichte bloeding (druppeltjes) kunnen komen. Maar dit hoeft niet. Dit is mijn eigen ervaring en ik had geen lichte bloeding.

Het is trouwens ook niet schadelijk om de pil door te slikken. Heb hier heel wat onderzoek voor gedaan, dokters bezoekjes, etc etc... Ik slik micrgoynon 30 en slik deze echt maanden door. De reden dat die stop week er is komt van vroeger, dit had te maken met de kerk. En is dus niet nodig voor je gezondheid.

Houd er wel rekening mee dat als je de pil lang door slikt je soms last kan krijgen van lichte bloeding (hoeft niet). Krijg je hier last van dan is het misschien verstandig om weer een keertje ongesteld te worden.

Ook als je de pil lang door slikt en je wilt zwanger worden is de kans groot dat dit langer duurt. Maar dit duurt ook langer als je de pil wel gewoon slikt.

Ik doe dit nu al jaar in jaar uit met af en toe een stop week.

Hoop dat je wat aan mijn informatie hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt het proberen maar het kan ook zijn dat je alsnog een bloeding krijgt omdat je te laat bent gestart.

Reken er wel op dat je minstens een week condooms moet gebruiken als je de eerste week seks hebt.