Wat kun je zetten op een kaart naar iemand waarvan je weet dat die binnenkort overlijd.

Een kennis van mij is uitbehandeld in de strijd tegen kanker. Door de complicaties is het duidelijk dat degene het niet meer lang maakt.
Ik wil ze een kaartje sturen om hun te laten weten dat ik aan ze denk en met ze leef.
Loop alleen vast in de tekst, "sterkte met het laatste deel" ,vind ik wat cru klinken.
gaarne serieuze reactie's

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
49K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alvast sterkte

Het beste antwoord

Ja, dat is een zware dobber....realiseer je dat het voor jou nu een momentopname is en voor hun een blijvende situatie. Ga er even doorheen: Mijn advies...blijft bij jezelf. als jij het moeilijk vindt om iets te schrijven en je gevoel uit te drukken vertel het dan in de kaart. Mensen begrijpen meer dan je vaak denkt, het is ook moeilijk en niet iedereen is op elk punt even goed om iets te verwoorden. Schrijf gewoon dat je eigenlijk niet goed weet wat te schrijven....zij zullen het begrijpen en zeker waarderen. Het is al mooi dat je er aan denkt en iets wil laten horen van jezelf. Geen angst....het betekend vast veel voor de mensen en daar gaat het om!!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ik denk aan jullie,en wens jullie veel sterkte toe..voor nu..en in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg wat er in je opkomt. Zo een kaart moet je juist persoonlijk maken en niet zo cru met een simpele tekst. Schrijf de leuke dingen op die jullie samen hebben mee gemaakt. Of hoe jullie elkaar hebben leren kennen. Hoe erg je m zal missen enz. Begin gewoon in klad te schrijven en als je iets schrijft waarvan je denkt dit kan wel dan kies je die tekst. Of heel raar maar bedenk wat jij nog graag zou willen lezen als het je laatste kaart zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal je oprecht missen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijf uit je hart, en hou het bij jezelf, schrijf je gevoel op, n juist dat je aan ze denkt. Bied je steun en hulp aan in plaats van moeilijke teksten te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon te tekst gebruiken dat je zelf al hebt getypt. Tevens kun je als aanvulling erop zetten, dat je het moeilijk vindt om iets passends op de kaart te zetten, maar dat je heel veel aan ze denkt, en dat hij/zij in je hart zit en dankbaar bent voor de vriendschap en de herinneringen en dat je ze veel kracht wilt wensen en als je ze kunt steunen, dat ze op je kunnen rekenen.

(en jij sterkte met het verlies straks)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou schrijven i.p.v. met het laatste deel. Veel sterkte in de komende zware tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak kunnen langdurig zieken het woord sterkte niet meer horen, met alle respect voor diegenen die het de patient wensen. Je schrijft zelf al een groot gedeelte van een goede tekst op, dat je laat weten dat je aan haar denkt en meeleeft. Je kan ook nog schrijven: Hoe voel je je vandaag, kan je het allemaal een beetje de baas? Of ik hoop dat je thuis de rust vind die je in het ziekenhuis zo lang hebt moeten missen.
Succes toegewenst met het schrijven van je kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb net zelf gisteren zo'n kaart moeten schrijven. Ook al spreken we elkaar niet zoveel, ik wil je laten weten dat ik veel aan je denk. Ik had meer moeite met de afbeelding te kiezen op het kaartje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In gedachte altijd bij je , en heel veel sterkte in deze moeilijke fase .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke herinneringen op de kaart schrijven, van een mooi moment die jullie samen hadden gedeeld.
Dat je veel om deze persoon geef en je hem of haar zult missen, en dat diegene in je gedachten bij je zult blijven.
En dat jullie elkaar ooit weer zullen zien in het hiernamaals.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is voor mij een voorrecht zo een bijzondere persoon als jij te kennen en hoop dat jij en je echtgenoot/-ote, en/of kinderen in de komende tijd veel steun aan elkaar zullen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je nu in je laatste fase van je leven bent beland ook nog aan de mooie dingen kunt denken die je in jouw leven hebt meegemaakt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou in de tekst in ieder geval niet refereren aan het feit dat die persoon er binnenkort waarschijnlijk niet meer is.
De persoon hoopt misschien zelf nog op een wonder, en zal het niet leuk vinden om te ervaren dat hij/zij door kennissen en vrienden al is opgegeven.

Ik zou iets schrijven als:

Ik denk heel veel aan je, voel me machteloos, maar zou je zo graag willen helpen. Laat me weten als ik je ergens een plezier mee zou kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan onze Vader en Almachtig God of hij verandering hierin wilt brengen. Hij verhoort je als je echt hulp bij hem zoekt. Hij houdt van je en weet wat er gebeurt. God zegene je.