Hoe kan ik mijn honger stillen?

Altijd als ik ook maar een split seconden denk aan eten dan komt er een honger gevoel op in mijn maag die wel urenlang door kan gaan. Hierbij maakt het niet uit wat voor eten het is. Het kan brood zijn het kan een banaan zijn, maar ook ongezonde dingen zoals een broodje gehaktbal of een patatje met. Weet iemand hoe ik deze honger dan kan stillen of is het gewoon niet te doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
4 jaar geleden
Je eet en drinkt wel genoeg op een dag?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ja ik drink genoeg en eet eigenlijk al teveel
Pieterke
4 jaar geleden
Heb je dit altijd al gehad of is het iets van de laatste tijd of laatste jaren?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
het is wel van de laatste jaren dat ik het weet. vroeger at ik nooit echt veel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Eet je wel gezond en voedzaam? Hoeveelheid zegt niet veel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ja het maakt niet uit wat ik eet of ik gezond en voedzaam eet of gewoon ongezond de honger blijft er altijd zitten.
Amadea
4 jaar geleden
Dan is het psychisch. Je zou kunnen proberen te beseffen dat jij helemaal géén honger hebt, alleen trek. In ontwikkelingslanden zijn mensen te vinden die écht honger hebben, die de twee euro die ze per dag verdienen besteden aan een kommetje rijst voor hun kinderen zodat die niet uithongeren.
Jouw trek wordt uitgelokt door een gebrek aan nuttig bezig zijn. Ga zoeken naar een zinvolle activiteit, dan heb je geen tijd om te denken dat je iets zou moeten eten...
Pieterke
4 jaar geleden
Ik herken het probleem en ik probeer afleiding te zoeken.
tinus1969
4 jaar geleden
het is onmogelijk om te zeggen of je werkelijk genoeg&gezond eet, als je niet vertelt wat je werkelijk eet.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Bij mij helpt het altijd om dan veel te drinken

Antwoorden (3)

Ben je wel gezond? weet je dat zeker? Daarvan uitgaande kan je meer drinken en dan bedoel ik water of thee zonder suiker. Een volle maag heeft geen honger/trek.
Gezond eten betekent volkoren brood ipv wit en zilvervlies rijst. Veel groente en niet altijd dezelfde, variatie is belangrijk. Fruit zit vol met fruitsuikers jawel dat is ook suiker, daarom 2 stuks per dag.
Afleiding zoeken anders gezegd iets doen helpt ook.

Als het een probleem blijft ga dan eens naar een diëtist(e) en schrijf thuis eerst alles op. Zoals wat en hoeveel je hoe laat eet, maaltijden, snacks en fruit dus alle tussendoortjes.
Eerlijk zijn dat helpt anders is het een nutteloze bezigheid.
Succes hoor Tjoostrik.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er van uitgaande dat je verder gezond bent, zijn er twee dingen die je kunt proberen:
-Eet minder vaak, maar eet wel goed en genoeg als je eet. Drie stevige maaltijden helpen beter tegen honger dan de hele dag snaaien. Het merkwaardige is, dat je honger krijgt van eten (je lijf verwacht meer als je eet, een restantje van ons oermensbestaan).
-Eet meer eiwit. Koolhydraten en suiker zorgen voor honger, eiwit (vlees, vis, zuivel) stilt de honger honger. Als je honger hebt, bak een ei, of haal een stuk vis (makreel bv).
4 jaar geleden
Eet in plaats van brood of koek knäckebröd met 20+ smeerkaas. Vult goed heb ik gemerkt. Brood, ook al is het volkoren, heeft teveel koolhydraten.