slaappillen gebruiken tijdens een vlucht?

volgende week vrijdag vlieg ik naar de verenigde staten met American Airlines (een directe vlucht) het duurt 12 uur en om tijd te doden wil ik het liefst een slaappilletje nemen (geen zware) maar waar ik dus bang voor ben is dat ik makkelijk/snel wakker word, en wil ik natuurlijk niet het personeel de schrik van hun leven bezorgen als ze mij niet wakker krijgen. Mijn vader had dit ook eenkeer eerder gedaan in de jaren 80` maar hij had toen de stewardess verteld dat hij een pilletje zou nemen. ik weet verder ook niet of het verboden is om het in te nemen of uberhaupt bij je hebben,

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Je bent geradbraakt na zo'n vlucht. Of heb je luxe klasse met een ligstoel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is niet verboden en inderdaad slapen is ook het beste tegen de Jet lag . Maar is je gezondheid oké ? Bespreek met je arts of dit wel verstandig is . Het in een slechte zittende houding te slapen kan heel slecht Vd doorbloeding zijn , beter is het te lopen om trombose klachten te voorkomen . Trombose is het grootse onderschatte gevaar van vliegen !
ItisILeClerc
9 jaar geleden
de langste vlucht (AMS-LAX) duurt niet langer dan 11 uur
naar Hawaii is het 15 uur

Antwoorden (1)

Om te beginnen kan je je afvragen of dit nou wel zo'n slim idee is. Door het stil zitten heb je tijdens zo'n reis een hogere kans op thrombose. De beste remedie tegen dit risico is zo af en toe een stukje lopen en dat gebeurt juist niet als je slaapt.

Maar goed, je kan natuurlijk een tabletje oxazepam nemen. Daar wordt je wat suffig/ rustig van en dus slaap je makkelijker. Dan ben je nog prima werkbaar en dat is voor de stewardessen inderdaad wel fijn. Na een uurtje of zes is zo'n tabletje uitgewerkt en dat is aan het eind van de reis dan weer fijn.

Voor de oxazepam is wel een doktersrecept nodig. Probleem is ook dat oxazepam op de opiumlijst staat. Je hebt dus ook een doktersverklaring nodig. Dat allemaal netjes regelen, met alle verklaringen goedgekeurd door de juiste instanties, duurt een paar weken.
Amerika is wel erg streng wat dit soort middelen. Ik zou dus zeker aanraden dit netjes te regelen. Dan is het verder allemaal prima legaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi volledig antwoord, met terechte opmerking over het belang van goed regelen van gelegaliseerde verklaringen met dit soort middelen voor de US. + Als aanvulling zou ik nog aanraden om - wanneer VS onbekend is met dergelijke middelen - het vantevoren een keer thuis uit te proberen. Dan weet je hoe je reageert op het middel en weet je ook alvast of je gevoelig bent voor bepaalde bijwerkingen. Indien gewenst kun je aan de hand van die eerdere ervaring de dosis ook nog aanpassen (lager als je te suf wordt, in overleg met de huisarts eventueel wat hoger als je er echt niks van merkt). Maar ik zou het inderdaad even goed overwegen en alle consequenties overdenken. Bij erge vliegangst kan het prima zijn, maar als je echt iets wilt gebruiken waardoor je veel makkelijker slaapt ondanks geluiden en ander ongemak, zul je automatisch suffer zijn - plus dat je inderdaad niet voldoende kunt bewegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi volledig antwoord, met terechte opmerking over het belang van goed regelen van gelegaliseerde verklaringen met dit soort middelen voor de US. + Als aanvulling zou ik nog aanraden om - wanneer VS onbekend is met dergelijke middelen - het vantevoren een keer thuis uit te proberen. Dan weet je hoe je reageert op het middel en weet je ook alvast of je gevoelig bent voor bepaalde bijwerkingen. Indien gewenst kun je aan de hand van die eerdere ervaring de dosis ook nog aanpassen (lager als je te suf wordt, in overleg met de huisarts eventueel wat hoger als je er echt niks van merkt). Maar ik zou het inderdaad even goed overwegen en alle consequenties overdenken. Bij erge vliegangst kan het prima zijn, maar als je echt iets wilt gebruiken waardoor je veel makkelijker slaapt ondanks geluiden en ander ongemak, zul je automatisch suffer zijn - plus dat je inderdaad niet voldoende kunt bewegen. Ik denk dat je je moet afvragen hoe erg je opziet tegen de lange vlucht en of er andere manieren zijn om het leed te verzachten. Ben je bang voor jetlag dan is het naar mijn idee nog zinvoller om iets mee te nemen zodat je de eerste nacht(en) op de plaats van bestemming beter in je ritme komt dan tijdens de vlucht al op benzo's te willen slapen.