Pil uitgespuugd?

Hallo allemaal, ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.
Ik heb vrijdag 2uur na dat ik mijn pil heb genomen gekotst, ik heb hier verder niet bij nagedacht en zaterdag de pil genomen en onveilig seks gehad. Nu dacht ik er zondag over na en begon ik toch wat zenuwachtig teworden, ik heb alsnog een pil genomen uit mn reserve strip, dit is in mijn 2e week gebeurt en nu is mijn vraag, ben ik veilig? En kan ik nu zwanger zijn en moet ik zo snel mogelijk de morning afterpil halen??
Groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Als je binnen 4 uur na inname overgeeft of buikloop krijgt,... dan moet je zo snel mogelijk een extra tablet nemen. ( En dat deed je )
Let wel,... ik zeg hier 4 uur. Maar dat kan van pil tot pil afhangen. Er zijn er ook die 3 uur in de bijsluiter hebben staan. Kijk even wat jouw bijsluiter zegt. Dat lijkt me al een goed begin.

Als je een pil 12 uur te laat neemt ( je was wel op tijd maar je kotste ze uit zonder nieuwe te nemen ) Dit lijkt me het beste passen bij jou omschrijving.
Het onderstaande komt letterlijk uit de bron-link.
Neem de vergeten pil zo snel mogelijk in en neem de pil van de dag zelf op het normale tijdstip. Neem de pil de volgende dagen op het normale tijdstip. Je bent nog steeds beschermd tegen een zwangerschap.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hee, heel erg bedankt voor je reactie, in mn bijsluiter staat 3-4 uur. Maar ik maak mij zorgen omdat ik echt de pil van vrijdag zondag rond een uur of 12 genomen heb en zaterdags wel normaal maar ook onveilig seks gehad, maar ik ben gewoon nog helemaal safe en niet zwanger ?
nounka
9 jaar geleden
Een kenner ben ik er niet in. Maar
Je hebt de vergeten pil ingenomen op zondag. ( zo snel als je eraan dacht ) en zondag je gewone pil op het gewone uur genomen. Zaterdag nam je ook gewoon je pil. Dat lijkt me toch allemaal zoals de omschrijving zegt.
Dus zou je veilig moeten zijn.
En moest je echt blijven twijfelen. Enkele dagen tot enkele weken een condoom gebruiken voor de zekerheid. Je kan ook altijd eens naar de site van jou pil gaan en kijken of er een FAQ lijst is. Misschien had iemand hetzelfde voor.

Andere antwoorden (2)

Je kan zwanger raken ja. Je hebt de pil meer dan 12 uur te laat ingenomen dus is het niet meer zeker dat je beschermd bent. De Morning after pil zal mogelijk nog redding kunnen bieden maar dan moet je hem morgen halen. Let wel dat de MAP tot 72 uur na onveilige seks werkt.
De betrouwbaarheid is:

95% bij inname van deze pil binnen 24 uur
85% binnen 48 uur
en 58% bij gebruik binnen 72 uur

Ook zijn de bijwerkingen van de MAP ongeveer gelijk aan die van een beginnende zwangerschap!!

Misselijkheid (bij 14 tot 24 % van de gebruiksters)
Overgeven (bij 1 tot 5 % van de gebruiksters).
Pijn in de onderbuik, duizeligheid, vermoeidheid en hoofdpijn (bij 14 tot 21 % van de gebruiksters)
Gevoelige borsten (bij 3 tot 17 % van de gebruiksters)
Veranderingen in het patroon van de maandelijkse bloedingen; de menstruatie kan bij sommige vrouwen eerder en bij andere vrouwen later komen (bij 5 tot 20 % van de gebruiksters).

Doe dan dus ook een zwangerschapstest na een aantal dagen/weken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aan gezien je vraag nog vers is... niet afwachten tot je zwangerschaps test kunt gaan doen dan is het al te laat ga na de apoteek morgen en vraag gewoon om een after moning pil nou en kost het je maar 10tje maar no niet klaar bent voor kinderen ook niet aan geginnen mischien wel je beste 10tje ooit leven gespendeerd hebt wie weet! voor de rest kan ook adviseren ook al slik je de pil beter ook veilig vrijen ook verband ziektes en je hebt dubbelen bescherming condoom en de pil samen goede combinatie bijna niet fout zal gaan