Hoe kun je angst hebben zonder de oorzaak te weten?

Ik heb vannacht zeer slecht geslapen vanwege de angst.
Ik heb geprobeerd erachter te komen waar het vandaan komt.
Ik weet het niet.
Ik weet niet waar ik bang voor ben.
Kan het door verkeerd eten komen?
Het waren zeker geen spoken.
En geen nacht merrie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag Prutseinstein! +

Het beste antwoord

Vaak heeft het wel een reden wanneer je dit hebt; mogelijk is er iets gebeurd wat in je onderbewustzijn is opgeslagen. Dat jij je ooit echt onveilig hebt gevoeld.

Soms komt het vanuit je oergevoel en is het onbewust angst voor leven of dood.

Bijna alle angsten zijn gekoppeld aan de dood. Mensen ontkennen dit vaak maar wanneer je iemand vraagt die vaak angstig is voor dingen zoals, ziek worden, zijn ze toch vaak bang voor het geen waar de dood dicht bij kan komen. Vraag je ze, ben je bang om je been te breken, krijg je altijd een 'nee'.

Bij jou hoeft dit echter niet het geval te zijn hoor, maar probeer eens goed stil te staan bij het gevoel van angst wat je dan overvalt en vraag eens aan jezelf wat zou er kunnen gebeuren vanuit deze angst?

Angst is héél naar!!!!!!

Wanneer je angst hebt is het ook goed om dan probéren
je te ontspannen en zeg tegen jezelf;'Nou kom maar dan, ik laat los.' Laat dan ook echt los en je zult zien dat daar vaak rust achter weg komt.

Sterkte er mee! Ik hoop dat je vannacht beter mag slapen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja ik heb zelf ook angstaanvallen gehad waarvan ik niet wist waarom. Uiteindelijk had ik het het omdat ik bang ben voor de dood.

Het is handig om uit te zoeken waar het vandaan komt als je het vaker hebt. Zo kom je er ook eerder weer vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw antwoord verdient een dikke plus. Deze angs had ik ook.
rubia
14 jaar geleden
En hoe kom je daar van af ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak als je de oorzaak weet kun je eraan werken. Veel praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe ben je erachter gekomen waarvoor je bang was?
Zoek niet te lang. Meer dan waarschijnlijk zijn het totaal ondergesneeuwde kleine of grotere trauma's uit de jeugdfase : een operatie, een onverwachts overlijden , een accident, een scheiding, een gebrek aan affectie, te veel eenzaamheid en vele andere onbesproken zaken. De enige die misschien toelichting kunnen geven zijn je ouders en zelfs zij beseffen niet altijd wat kinderen angst aanjaagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angsten hoeven niet altijd ergens vandaan te komen. Als je dit soort angstaanvallen vaker heb zou ik naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heet extensiele angst . Een oer angst die in de mens ligt omdat we ons bewust zijn van de dood. Een andere oozaak is dat nieuws media en politiek onbewust van onze angsten gebruik maken. Nog een reden die ik kan bedenken is dat je vroeger als kind in een onveilige situatie hebt verkeert maar daar geen erkenning voor hebt gekergen, je voelde dat er iets aan de hand was maar je ouders ontkende dat, waarddor je niet meer op je gevoel kon vertrouwen en bang wordt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de èèrste bron kun je een angst test doen, om te proberen uit te vinden waar je angst vandaan komt.
In de tweede bron kan je misschien hulp vinden.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt meestal diep, als het gaat om angst waarvan je niet weet waar die momenteel vandaan komt. Misschien is het wel van een gebeurtenis lang, lang geleden. Maar ik kan het ook verkeerd hebben. Het is tenslotte iets persoonlijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angst kan getransformeerd worden naar vertrouwen.
Ik denk dat je de tijd moet nemen om jezelf te onderzoeken.
Zijn er soms gebeurtenissen geweest die je weggedrukt hebt, die je niet ten volle doorleefd hebt?
Heel vaak kan een mens wennen aan stress, zodat je het op den duur niet meer als stress herkent, omdat je er aan gewend bent.
Zo worden ook heel vaak angstige gebeurtenissen weggedrukt, en door je te storten in je werk of in je hobby, niet meer als zodanig herkend.
Gedachten borrelen naar boven, en worden als een automatisch mechanisme gelijk weer weggedrukt.
Maar je geest wilt dat ze beleefd worden, en dus komen ze in je slaap tevoorschijn als monsters in de nacht.
Zelfonderonderzoek, en door je gedachten te vullen met liefde, en ook je angsten te vullen met liefde, zal je angsten doen verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zou aanhouden zou ik wat valeriaan bij de drogist gaan halen,dit maakt je wat ontspannender en het helpt wat bij het rustig slapen.Het is een onschuldig middel.

ga niet op google zoeken naar angsten en fobieen want daar is menigeen niet beter,eerder met meer angsten vanaf gekomen!