zijn er ook mooie en of leuke of gekleurde (duim)braces?

ik heb een duimbrace aangemeten gekregen en hij is LELIJK! plastic met gaatjes en een lapje eronder tegen t zweten en dan klittenband erom. afschuwelijk. dat moet beter kunnen. ik heb wel wevdesign gevonden met zilveren braces maar ik denk niet dat de zorgverzekeraar dat voor mij vergoed. dus graag leuke en goedkopere opties!!!

Toegevoegd na 12 minuten:
het is zo'n ratjetoe aan materiaal dat ik, ook al ben ik best creatief, er waarschijnlijk ook niks van kan maken.....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet natuurlijk niet wat voor brace je hebt. Er zijn tig soorten duimbraces, met evenzoveel functies. Silversplints (die zilveren braces) komen in principe in aanmerking voor vergoeding als je langdurig bent aangewezen op een brace, en al helemaal als je hem de hele dag moet dragen. Gewoon spalkenmateriaal zweet namelijk erg, en daar gaat je huid op den duur van kapot. Confectiebraces zijn vaak mooier dan maatwerk, met uitzondering van silverplints natuurlijk. Je zou dus kunnen kijken op websites met diverse duimbraces of daar iets bijzit dat voor jouw duim de steun geeft die je nodig hebt, én die je wat mooier vindt. Verder is dat plastic spalkenmateriaal echt in alle kleuren verkrijgbaar. Je zou dus je ergotherapeut of orthopedisch instrumentmaker (wie dan ook jouw braces heeft aangemeten) kunnen vragen om dit voor je te bestellen. Het materiaal dat je nu hebt, is waarschijnlijk van dat standaard thermoplastische spalkenmateriaal. Dat kun je vormen als je het verhit, en kun je ook blijven vervormen als je het opnieuw verhit. Heel geschikt om uit te zoeken hoe een brace precies gevormd moet worden, maar minder duurzaam dan het hardere spalkenmateriaal dat in letterlijk álle kleuren verkrijgbaar is. Je spalk zal dan ook waarschijnlijk snel aan vervanging toe zijn. Als hij verder goed zit, zou je behandelaar een spalk kunnen maken van dat hardere materiaal (ben de naam even kwijt) in een kleur die jij mooi vindt. Bijkomend voordeel is dat het een stuk lichter is, en dus veel steviger. Laat anders even weten (hieronder of per PB) waar je de spalk voor hebt, wat hij doet, en van welk materiaal je huidige spalk is, dan denk ik graag met je mee.

Denk niet, dat er spannende braces zijn voor de gemiddelde beurs. Je zou er zelf een kleurtje aan kunnen geven met wat acrylverf, is ook nog leuk om te doen.

Ik zou hem schilderen , maak hem lila, roze en violet paars. Mooi met gebogen lijntjes. Maak eerst wat schetsen voor je zelf en zoek de mooiste er voor uit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100