Wat doet airconditioning met de huid?

Op mijn werk word een zacht kadetje in de lucht binnen een uur krokant, alsof het een beetje geroosterd is, ik vroeg me af als de lucht op kantoor dat met een kadetje doet, wat doet het dan met onze huid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Zulke droge lucht is niet goed voor je huid (en al helemaal niet voor je luchtwegen). Je huid droogt uit, kan gaan schilferen, je lippen barsten, je krijgt eerder rimpels.

Vraag aan de technische dienst of de instelling van de AC anders kan.

Anders:
bakjes water neerzetten in de vensterbank (of natte theedoeken of planten) om de luchtvochtigheid te vergroten.
Als dat niet kan - vochtinbrengende creme gebruiken of bv vaseline. Cacaoboter of vaseline op je lippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een goed afgestelde airco zal de luchtvochtigheid ergens tussen de 45 en 60 procent blijven.

Maar bij een slechte airco zal de luchtvochtigheid veel lager worden, waardoor niet alleen je broodje uitdroogt maar ook je huid. Ook kun je dan last kan krijgen van droge ogen en geïrriteerde slijmvliezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Zelf hebben wij ook op het werk de airco aan in de zomer.
In het begin merk je wel dat je huid erop reageert, tenminste, bij twee van mijn collega's merkten we het. Zij moesten vooral hun huid en lippen goed insmeren omdat het toch wat droog werd. Het lijkt er wel op dat de huid er ook weer aan went na verloop van tijd. Maar na de winter, als het weer warm wordt en de airco aangaat, dan begint het bij hun weer.
Het blijkt ook van het type huid af te hangen of je er last van hebt, persoonlijk merk ik er weinig van.