Ik heb na 2 dagen (spijker)broek dragen last van stank rond mijn kruis en weet niet waarom?

Sinds een paar maanden kan ik geen broeken meer dragen langer dan 2 dagen. Er komt een stinkende lucht naar boven als ik gewoon op mijn werk op mijn bureaustoel zit. Ontzettend genant. Ik ruik thuis dan weleens aan het kruis en dat stinkt! Vroeger had ik hier geen last van en droeg ik broeken (niet aaneengesloten) 4-5 dagen voordat ik ze waste en dat was meer voor vlekken dan voor stank. Maar nu komt het regelmatig voor dat ik broeken na 1x dragen al moet wassen. Heeft iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt? Ik heb verder nergens last van volgens mij, mijn zaakje was ik iedere dag met water en zeep. Ik was mijn onderbroeken tegenwoordig ook op 60 graden maar geen effect. Help?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
38K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Zit het probleem wel in je broek en niet in je stoel ?
Ritsuka
9 jaar geleden
wat voor materiaal is je ondergoed?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt vele verschillende vormen van stank
Stinkende lucht kan je alle kanten mee uit.
Kun je de stank omschrijven (Poep, urine, zweet, enz enz)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga minder strakke broeken dragen en draag katoenen ondergoed, dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Zoals ik in reactie aangaf op Bamibal's antwoord, ik herken het probleem. Mijn man heeft het ook. Hij heeft vrij losse spijkerbroeken die ik was op 40 of 60gr katoenen ondergoed werkt niet "ademend" ondergoed werkt niet en de broeken gaan bij ons altijd in de droger, maakt ook geen verschil. De stank is niet te omschrijven. Het is geen poep/zweet/urine lucht. Gewoon vies!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De stank kan ik niet direct categoriseren, inderdaad gewoon vies! Niet poep/urine/zweet. Ik zal mijn stoel eens onderzoeken, maar ik heb er geen last van als mijn broek net gewassen is. Ik ben wat aangekomen waardoor mijn broeken nu best strak zitten. Maar ook bij lossere broeken heb ik er last van. Ik draag onderbroeken van de HEMA, de standaard stretch boxershorts. Geen idee welk materiaal, want ik knip de labels eruit, maar er zit dus in elk geval elastan doorheen. Denk verder katoen. Ik leg mijn broeken tegenwoordig over de verwarming om te drogen (heb geen droger), maar dat heeft ook geen effect.
tikrit
9 jaar geleden
Was de spijkerbroek eens op een hogere temperatuur om eventueel overgebleven bacteriën te doden.
marjolein55
5 jaar geleden
Misschien dat je er eerst even mee naar je huisarts kunt gaan ook al was je je iedere dag is het nog niet gezegd dat de geur(stinkende lucht ) daar iets mee te maken heeft.Het kan ook ergens anders aan liggen.En meestal weet een huisarts hier wel wat het kan zijn of zij.hij kan je eventueel ook door verwijzen als het iets anders kan zijn

Antwoorden (2)

Het kan te maken hebben met het drogen van een gewassen spijkerbroek. Als dat te lang duurt, kan hij gaan stinken, vooral op de "warmere plekken". Probeer je broek na het wassen te drogen in een wasdroger.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Als dat het is zou dit ook wel eens kunnen werken:
http://nl.hg.eu/products/show/id/6651/stinkende_handdoeken_ontgeuren
"Deze nare geurtjes worden waarneembaar zodra de gewassen kleding wordt gestreken of gedragen "
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik herken het probleem van VS, mijn man heeft dat ook. Ik was zijn broeken op 40gr (soms op 60) en dan gaan ze meteen de droger in. Katoenen ondergoed werkt niet, speciaal "ademend" ondergoed helpt niet...geen idee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien moet je je zaakje niet iedere dag met zeep wassen! Gebruik eens een baby shampo, om het te wassen, en ook niet elke dag, maar wel met water goed schoonspoelen
Hoe gek het misschien ook lijkt, maar ik denk dat het probleem komt doordat je jezelf met zeep wast.
Over je hele lichaam is een bepaalde hoeveelheid vet, ook van onderen.
Maar we hebben het nu over 'van onderen' dus .... er is een bepaald evenwicht die je nu steeds weer verstoord door jezelf MET ZEEP te wassen.
De zeep maakt kapot wat juist belangrijk/nodig is.

Zelfs PHneutraal 'zeep' of andere zaken is niet verstandig. Je krijgt er alleen maar last van.
Jeuk, irritatie maar ook stank dus ...
Zeep wordt alleen gebruikt om AF EN TOE je haren (één keer per week of in uitzonderingen twee keer, bijvoorbeeld als je echt heel vies haar hebt door een activiteit waarbij je troep in je haar hebt gekregen)

Je lichaam wordt écht niet schoner door zeep te gaan gebruiken, het is maar een IDEE wat mensen hebben, dat ze schoner zijn.

ikzelf gebruik bijna nooit zeep, alleen heel af en toe, omdat ik het soms wel lekker vind om gewoon lekker in te zepen.
Maar ZEKER NIET, zelfs NOOIT van onderen!!!

Mijn huisarts gaf me zelfs op mijn donder laatst toen ik vertelde dat ik lactacyd intiemverzorging gebruikte, omdat het ondanks dat het PHneutraal is het evenwicht verstoord dat er is .... en dat is niet voor niets!

Ik kan me zelfs voorstellen dat je schimmels ontwikkeld op die plek, JUIST doordat je (denkt schoon te zijn op jezelf) zeep gebruikt om jezelf daar te wassen.

Toegevoegd na 5 minuten:
oké ... ik begrijp, je bent geen vrouw, maar ik kon helaas niets bruikbaars vinden ivm mannen in deze situatie .... maar als het bij vrouwen zo werkt, dan zal het bij mannen net zo zijn ;)
ik bedoel waarom zou een man wél met zeep moeten wassen en daar geen last van hebben en vrouwen niet.
ik meen zelfs eens gehoord te hebben dat mannen zelfs een nóg gevoeliger huid hebben dan vrouwen vaak. Niet voor niets zijn er speciale mannencreme's ;)