Hoe werkt yoga nu precies?

Ik bedoel hoe kan het dat je er rustiger van wordt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het zenuwstelsel kan je lichaam in een actieve stand en in een ruststand zetten. (even heel simpel gezegd hoor) Bij yoga kun je door het bewust worden van je ademhaling en het rustiger ademen ook je hartslag rustiger laten worden en zet je uiteindelijk je hele lichaam in de 'rusttoestand'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Leren aanvaarden, maakt je rustig...

Lees het boek:de Yoga-sutra van Patanjali. Het hele yoga-systeem is helemaal ontdekt/gemaakt door Patanjali en niemand heeft er ooit iets aan toegevoegd of afgehaald. Daarin kun je het uitputtend vinden...

Succes met Yoga en de rest
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kun je de kern hiervan in je eigen bewoordingen kort weergeven?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niemand heeft er ooit iets aan toegevoegd of ervan afgehaald? Patanjali had ook al de power-yoga, yoga in de sauna en meer van dat soort hype-yogavarianten bedacht? No offence, maar het klinkt alsof je iets of iemand klakkeloos napraat...
Bij yoga-oefeningen richt je je hele aandacht op je lichaam. Dat zorgt voor een luwte in de storm van je gedachten.

Dat is in ieder geval de beste manier waarop ik kan beschrijven wat yoga met mij doet. Yoga trekt mijn aandacht exclusief naar het hier en nu. In het bijzonder het hier en nu waarin ik mijn lichaam zowat dubbelvouw. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het werkt niet. Placebo effect.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je wordt rustig van alles waar je je met volle overgave aan overgeeft, en wat je "normale" gedachten zo in beslag neemt - of uitzet - dat je uit de maalstroom van gedachtenwervelingen komt.

Voor mij is dat roeien. Flink inspannen, alleen ik, m'n ranke bootje, het water en eventueel de wind. Alle aandacht op de techniek. Geen enkele andere gedachte meer aan de normale beslommeringen van de dag. Heel rustgevend.

Voor mij is het roeien. Voor jou is het kennelijk yoga. Voor een ander is het een bubbelbad. Voor weer een ander meditatie.

Vind dat wat voor jou werkt, en geniet ervan.

Het enige dat belangrijk is, is dat je _jouw_ techniek niet opdringt aan een ander. Dat gaat meestal niet werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Skiff jij?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Maar niet op de plek waar jouw foto is genomen. ;-) En ik twee, vier en acht. Scull en boord, bak en stuur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ok, ik heb een tijdje 2- geroeid. Leuk om te doen.
Zoals TAI CHI concentreer je je uitermate op de oefeningen en wordt je vanzelf rustig -