hoe zoekt een hulpverlener naar mijn ID ?

In het verleden is gesteld dat je in je telefoon een zgn ICE nummer moest zetten voor als je iets gebeurd. Dit werkt echter niet meer met de huidige telefoons en de toetsenblokkeringen. ook is te lezen in diverse artikels dat hulpverleners en ambulance personeel hier helemaal niet naar zoeken.
http://www.nu.nl/tech/2514838/hulpdiensten-negeren-ice-noodnummer-in-mobiel.html

Waar zoekt of kijkt men dan naar ?
Je hebt ID munten voor aan je schoen, ID armbanden, ID kaartjes en weet ik veel meer.
Maar ik was nu wel eens benieuwd waar de huidige hulpverlener naar kijkt ?
Kijkt hij wel of ik zo een muntje aan mijn hardloopschoen heb?
Zoekt hij naar een armband met mijn gegevens ?

Waar zoekt de huidige hulpverlener naar of hoort te zoeken volgens zijn instructies ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Jandeloper, het bericht van Nu.nl is van 14 mei 2011. Het is nu september 2014, dus we zijn drie jaar en vier maanden verder. Weet je zeker dat de situatie nog hetzelfde is als in 2011? Misschien is er intussen wel actuelere en andere informatie over te vinden. Ik ben erg benieuwd want ik was ook al van plan hierover een vraag te stellen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SOS-armband of - ketting is meest bekend denk ik, en wanneer die er niet is neem ik aan dat men vooral naar een portemonnee zoekt. Ik heb trouwens zo'n SOS-armbandje met een compleet papieren strookje erin, met genoeg ruimte voor eigen NAW-gegevens, maar ook het telefoonnummer van mijn huisarts, twee contactpersonen, eventuele vaccinaties, allergieën en zelfs genoeg ruimte om mijn dagelijkse medicatie, relevante aandoeningen en extra instructies voor handelen indien ik zelf niet bij bewustzijn ben in op te nemen. Wanneer iemand in levensgevaar is, heeft een hulpverlener natuurlijk geen tijd om hier naar te kijken (ik vraag me zelfs af of er dan gezocht zal worden naar waarschuwingen voor belangrijke allergieën of eventuele niet-reanimatieverklaringen die sommige mensen bij zich dragen) maar in elke wat rustiger situatie heb je zo heel wat informatie bij de hand. Ik heb zelfs een sticker die verwijst naar het feit dat je zo'n armbandje draagt. Zo'n ding is vrij opvallend en oorspronkelijk bedoeld om op je auto te plakken, maar in mijn geval denk ik dat de achterkant van m'n rolstoel zinvoller zou zijn. Als je zo'n sticker op een opvallende plaats op je auto/motor/scooter/fiets zou hebben je raakt betrokken bij een ongeval, weet een hulpverlener in elk geval dat er gezocht moet worden naar zo'n ding, wat meestal om iemands pols of om nek zal hangen.

Antwoorden (1)

Ze zoeken gewoon naar een ID kaart en als die er niet is naar een voorwerp met je adres, naam of foto er op. Zoals een SOS ketting die bezorgde ouders aan hun kinderen geven.