Heb ik nog wormen?

Hallo,

Ik had een paar weken geleden een tablet ingenomen tegen wormen, 2 weken later deed ik 't nog eens. Nu een maand verder ofso poep ik nog wormen uit niet van die kleine maar echt grote gegroeide en zie groen slijm ofso. Ik heb nog maar een klein beetje jeuk aan me anus niet echt veel misschien dat het door me konthaar komt? Heb ik nog wormen? Ik was me handen heel goed.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nou, als je ze nog gewoon vindt in je ontlasting dan heb je ze dus nog steeds.

De meest voorkomende worminfecties worden veroorzaakt door oxyuren, oftewel aarsmaden. Dit zijn wittige wormpjes van ongeveer een centimeter. Deze worden behandeld met eenmalig 100mg mebendazol en twee weken later nogmaals.

Soms gaat het echter om een infectie met spoelwormen of zweepwormen. Deze zijn veel groter dan oxyuren. Aangezien je het hebt over "grote gegroeide" zou het best eenvan deze kunnen zijn. Het onderscheid is niet echt van belang, want de klachten enbehandeling zijn hetzelfde: tweemaal daags 100mg mebendazol voor drie dagen.

Als het gaat om spoel- of zweepwormen en je de mebendazol neemt op de manier tegen oxyuren dan heb he dus gewoon te weinig genomen.

Je zou eens spoelwormen en zweepwoemen kunnen googelen om te zien of het hieromgaat. Als dat zo is kan je drie pakjes mebendazol kopen en drie dagen lang 's ochtends en's avonds een pil nemen. Dan zou je er vanaf moeten zijn.
Zijn het toch andere wormen of als dit niet werkt zal je langs je huisarts moeten.

Ondertussen re-infectie voorkomen door je nagels kort te knippen en je handen vaak en goed te wassen.