Ik hoor m'n stem dubbel in m'n rechter oor, weet iemand hoe ik er vanaf kom?

Ik werd wakker met een dicht rechter oor, na een beetje wroeten met een watte staafje gaf ik de strijd even op, maar later punkte ik toch uit irritatie aan m'n oor.
Toen het dichte gevoel ineens erger werd, ik kan er nog gewoon mee horen maar wanneer ik praat hoor ik mezelf zoals gewoonlijk maar ook alsof iemand een recorder in mn rechter oor laat afspelen van mij die dat aan het zeggen is.
Weet iemand wat ik moet doen?
(Sorry voor vage uitleg)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Niet zomaar wroeten, ga naar de huisarts om te laten kijken of je geen schade hebt

Antwoorden (1)

Dat klinkt alsof er een prop oorsmeer in je oor zit. Door het wroeten in je oor met het wattenstaafje en het punken in je oor duw je oorsmeer alleen maar verder naar binnen waardoor de klachten toenemen.
Soms komt zo'n prop na verloop van tijd vanzelf los; dat kan je proberen te bespoedigen door een paar keer per dag olie in je oor te druppelen (slaolie, olijfolie, zoiets). Maar al te vaak zal het oor uitgespoten moeten worden. Je huisarts of diens assistente kan dat voor je doen. Dat gaat vaak een stuk makkelijker als je al gedruppeld hebt, maar dan loop je wel wat langer met je klachten. Zonder het druppelen lukt het meestal ook wel.