Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kleinkinderen hebben regelmatig last van hun longen, kan dat door de niesziekte van katten komen?

Beide kinderen hebben regelmatig snotneuzen, verkouden en zelfs longontsteking

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag Gast! +
hebben zoveel kinderen last van!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Niesziekte is niet besmettelijk voor mensen. Daar zullen je kleinkinderen dus geen last van hun longen door hebben. Wel kan het natuurlijk dat ze ergens allergisch voor zijn.

Overigens is niesziekte wel via mensen (handen) over te brengen op andere katten, let dus op als je bij andere kattenbezitters op bezoek gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
juist, +
Je zou even langs de dokter kunnen gaan met de kinderen, en kijken of ze ergens allergisch voor zijn(bijv de katten).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan een allergie voor katten zijn (of iets anders), maar ook chronische bronchitis. Naar de dokter dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snotneuzen en verkoudheid is heel goed voor kinderen. Daardoor bouwen ze hun weerstand op.

Maar als ze regelmatig longontsteking hebben, moet daar echt naar gekeken worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kleindochter heeft hier ook last van en heeft een bloedonderzoek n.a.v. een longontsteking gehad.

Zij blijkt last te hebben van het RS virus.

Hieronder een link waar je er veel over kunt lezen;http://kindergeneeskunde.kg.nl/folders/rs.htm

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Naast een bloedonderzoek kun je een allergietest laten doen.

Toegevoegd na 17 minuten:
http://kindergeneeskunde.kg.nl/folders/rs.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeanette.
Die link doet het niet bij mij, hij is zwart en niet blauw, kan hem niet aanklikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Whiteeagle, Heb het overnieuw geplakt, bij mij werkt het nu wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij mij doet ie het nu ook ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké Whiteeagle, fijn! Fijne dag!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding