Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de kans dat mijn zusje stottert?

Mijn zus heeft gestotterd maar stottert inmiddels niet meer, mijn zusje en broertje wel. Ik stotter ook nog maar niet zo erg meer. Is de kans groter dat mijn zusje (2jr) ook gaat stotteren omdat we allemaal gestotterd hebben of nog steeds stotteren?
Ze kan nu al volle korte zinnen maken maar zegt soms ook onbegrijpelijke dingen met bestaande woorden erdoorheen, vooral als ze me iets uitlegt of over iets vertelt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Niet omdat je gestotterd hebt, maar omdat er in haar omgeving nog gestotterd wordt is er een kans dat ze dat overneemt. Ze leert te praten door te luisteren en na te praten. En als je dan hoort stotteren denk je dat dat moet zo. Maar je zus is er overheen gekomen, en jij ook bijna dus bij de rest van de familie zal het ook wel lukken
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing