Klinkt een beetje als een glas laten knappen met je stem. Theoretisch mogelijk maar praktisch onmogelijk. Met andere woorden ik denk dat het onmogelijk is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja. Het hangt er wel van af hoe hard je schreeuwt. ;)
Boven de 110 decibel schreeuwen is wel erg lastig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je stemgeluid bereikt je oor ook via beengeleiding i.p.v. alleen via de lucht; dat kan wat effectiever doorgegeven worden. En daarnaast kun je ook van geluid onder de 110dB gehoorverlies lijden, zij het wat langzamer.
Maar het antwoord is dus inderdaad wel "ja".
Zie ook vraag 1 van de NWQ 2009: http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2009/december/Nationale-Wetenschapsquiz-de-antwoorden.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je aanvulling.