Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben nu al 2 maanden niet meer ongesteld geworden.. Is dat erg? Heb dit al vaker gehad. Toen werd ik redelijk regelmatig en toen 2 maanden niet..

Ik ben 15 jaar oud, werd begin dit jaar ongesteld. Nu was ik eerst redelijk regelmatig.. daarna sloeg ik ineens 2 maanden over. Daarna ook weer redelijk regelmatig en nu alweer 2 maanden overgeslagen! Moet ik mij zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor, de hormoonhuishouding moet even wennen. Soms duurt het een jaar en soms langer. Als je het vervelend vindt kun je even naar de doktor en die legt het dan allemaal uit. Ik zou je lichaam wat rust en tijd gunnen voor je aan een pil begint, de pil is niet niks voor je lichaam. Ik snap verder je ongerustheid, vooral als je nog niet zo lang ongesteld bent, maar het is gewoon allemaal even wennen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, dit is in de eerste jaren van de menstruatie heel normaal. Het duurt een aantal jaar voordat het regelmatig verloopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het begin van je menstruatie is je cyclus onregelmatig. Je wordt dus onregelmatig ongesteld. Na een paar jaren wordt het regelmatiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't Is normaal, ik heb het ook wel eens. Vooral in de eerste paar jaar is het heel onregelmatig. Nadeel is wel dat als ik het zolang niet meer ben geweest en ik het weer word, het dan 2x zo erg is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Amber,
Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken Als je menstruatie eens weg blijft. Als je maar geen onbeschermde sex met een jongen hebt gehad! Het is niet erg dat je daar niets over verteld hebt, maar dat is natuurlijk wel belangrijk. Dus geen sex + geen menstruatie = niet erg. Wel sex + niet ongesteld = toch even een testje doen of naar de huisarts.

Veel beterschap zal ik maar zeggen :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of je het pas net hebt maar dan kan dat want dan is je lichaam er nog niet aan gewend en is het altijd onregelmatig
als je al lang ongesteld bent dan is het ook niet erg alleen is het als je een langere tijd neit ongesteld bent geweest dan krijg je meer klachten zoals buikpijn en rugpijn of hoofdpijn wat je misschien anders helemaal niet hebt en je verliest meer bloed en het duurt wat langer ik heb er ook wel is last van gehad maar maakt helemaal niks uit alleen de klachten zijn niet zo leuk

wel een handige tip als je heel veel buikpijn rugpijn ofz hebt
neem dan alive feminax werkt echt heeel goed 1 pilletje en je kan een hele ochtend en middag ertegen aan!

suc6 en nog 35 jaar te gaan en dan ben je er waarschijnlijk vanaf meis !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding