Nee, de effectiviteit van diclofenac op de huid is niet aangetoond.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ En als het al werkt, dan komt dat niet diep genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. Voltaren zalf helpt nergens bij.
Het is mogelijk, maar vooraf is nooit zeker te zeggen of iets werkt, zelfs niet als het in de bijsluiter staat; er zijn geen garanties of zekerheden op de werking.
Zoals onder meer in bijgaande link staat beschreven, is er nogal veel kans op vervelende bijwerkingen. Het wordt daar in detail beschreven.
Daarom zou ik niets nemen of doen zonder eerst met de eigen arts gesproken te hebben.
Hielspoor of peesplaatontsteking is een vervelende en pijnlijke aandoening, waar je zorgvuldig mee moet omgaan.
In de tweedelink is te lezen wat het precies is, wat de mogelijke oorzaken zijn, welke de mogelijke symptomen zijn en welke behandeling nodig kan zijn.
Je kan er ook lezen hoe je er vanaf kan komen en hoe het te voorkomen is.
Je kan dus veel zelf doen, maar het is het beste om dat wel eerste met de arts te overleggen.
Beterschap!