Waarom worden er zo veel vragen gesteld over medische klachten?

99 van de 100 keer is het antwoord "Ga naar de huisarts". Persoonlijk zou ik geen medisch advies opvolgen van een website zoald GV (niet vervelend bedoeld). Ik zou wel onderzoek doen maar daar zou ik geen vragensite voor gebruiken, eerder Google of Wikipedia.

Wat is dan het nut van deze vragen stellen?

Toegevoegd na 1 uur:
Het probleem is dat de klachten heel globaal worden omschreven.

Voorbeeld: Ik heb pijn aan mijn rechterknie en mijn linkertestikel tintelt wanneer ik mijn neus snuit. Er zullen misschien een paar mensen zijn die dit herkennen maar kenmerken van bepaalde aandoeningen komen soms overeen met kenmerken van een hele andere aandoening.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, medische klachten is maar 1 oplossing voor ga naar de huisarts

Het beste antwoord

Mensen hopen vaak dat er op deze site andere mensen zijn die de ziekte of aandoening zelf hebben meegemaakt, en er dus vanuit persoonlijke ervaring over kunnen vertellen.

Dokters kunnen wel zeggen dan iets niet als vervelend ervaren wordt, bepaalde symptomen niet zo heftig zullen zijn of iets niet pijn doet, maar daar wordt vaak toch wijfelachtig tegenaan gekeken.

Als je van lotgenoten kunt horen hoe het écht is, hoe het echt ervaren kan worden of wat er daadwerkelijk kan misgaan of gebeuren hechten zij daar meer vertrouwen in.

Helaas verschijnen er dan ook allerlei indianenverhalen waar de patiënten bang door worden of allerlei adviezen die in feite heel gevaarlijk zijn om op te volgen.
Het is raadzamer om, als je lotgenoten spreken wilt, een forum voor speciaal die ziekte of aandoening op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat mensen graag een beetje willen weten waar ze aan toe zijn. Een gedeelte angst of onzekerheid waarbij ze hier anoniem zonder iemand aan te hoeven kijken hun vraag kunnen stellen.
Niemand zal raar kijken.
Uiteindelijk zul je meestal toch naar de huisarts moeten maar ben je misschien iets wijzer of voorbereid op wat hij/zij eventueel kan gaan zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! +1
het is een stukje expertise van anderen
én de vrijblijvendheid en redelijke anonimiteit,
gewoon de gedachtengang
van een ander even volgen.
vooral als het gaat om in het reguliere circuit 'uitgedokterd' zijn
kom jer soms op een ander spoor door de kwestie
hier eens aan te kaarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het verlaagt de drempel om naar de huisarts te gaan waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel, 't antwoord geef je zelf al!
Omdat men niet gelijk naar huisarts wilt gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je twijfelt of je naar de dokter moet. Daarom is het toch goed als een GV´er zegt: ga naar de dokter.