als het niet erg is,dan neem ik een wattenschijfje, daar knip ik een heel klein stukje van af, echt heel klein, en stop dat tussen nagel en huid, met bv een mesje of pincet. De pijn is meteen veel minder. Geleerd van mijn moeder en die had het van haar pedicure.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, ik ben nu op zoek naar een medische pedicure om dit zo te laten behandelen want ik heb dat bij mijn zoon gezien dat de dokter de teen verdoofde met verschillende inspuitingen en dan de nagel half weggesneden heeft. Ik heb mij daar enorm bang van gemaakt, vooral omdat ik moeilijk kan verdragen dat men aan mijn voeten komt ook. ik vond alle antwoorden bovendien goed en hebben mij ook geholpen, ik loop nu ook meer als ik thuis ben met blote voeten. Dus aan iedereen veel dank daarvoor.

Andere antwoorden (6)

De pedicure heeft daar hele mooie clipjes voor, die worden op je nagel gelijmd en deze trekken als het ware je nagel weer omhoor tijdens het groeien.

Dus op naar de pedicure!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knip of vijl je nagels altijd recht af. Knip ze absoluut niet te kort!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord! +1.
Ik heb daar ook af en toe last van en ik smeer de pijnlijke plekken dan twee keer per dag in met trekzalf.
Na twee tot drie dagen is de nagelrand zo goed als weg. Het brokkelt af of lost op.(ik weet niet echt wat de reactie teweeg brengt).
Alleen smeer niet teveel want dan trekt je halve nagel weg.(is mij helaas een keer gebeurd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loop als het even kan zoveel mogelijk op blote voeten, bijvoorbeeld als je thuis bent.

En draag buitenshuis goed ventilerende en vooral niet knellende schoenen.

Sandalen zijn mogelijk nog het beste om te dragen.
Okee, het is niet echt in de mode, maar anders zal er een keer een chirurg aan te pas moeten komen.

Die kan dan een kleine ingreep doen, en je hebt er nooit geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik zelf ook erg veel last van gehad. Op een gegeven moment waren allebei de kanten van mijn grote teen nagel ingegroeid. Ik heb een afspraak bij de huisarts gemaakt en ik ben doorverwezen naar de chirurg in het ziekenhuis. Daar ben ik geopereerd aan beide kanten en mijn nagel is nu minder breed, nu groeit de nagel netjes en groeit hij niet meer in.

Wat ook erg belangrijk is, om de nagel recht af te knippen en niet met een bochtje aan de zijkant. Wanneer je nagel scheurt, knip hem dan af en scheur absoluut niet verder! Op die manier is de kans dat je nagel ingroeit alleen maar groter!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de pedicure kan er een heel klein stukje plastic onder doen, dat houdt de teennagel in dat hoekje open.