mijn nagel van mijn grote teen groeit altijd in, wat kan ik daar aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

als het niet erg is,dan neem ik een wattenschijfje, daar knip ik een heel klein stukje van af, echt heel klein, en stop dat tussen nagel en huid, met bv een mesje of pincet. De pijn is meteen veel minder. Geleerd van mijn moeder en die had het van haar pedicure.

De pedicure heeft daar hele mooie clipjes voor, die worden op je nagel gelijmd en deze trekken als het ware je nagel weer omhoor tijdens het groeien. Dus op naar de pedicure!

Knip of vijl je nagels altijd recht af. Knip ze absoluut niet te kort!

Ik heb daar ook af en toe last van en ik smeer de pijnlijke plekken dan twee keer per dag in met trekzalf. Na twee tot drie dagen is de nagelrand zo goed als weg. Het brokkelt af of lost op.(ik weet niet echt wat de reactie teweeg brengt). Alleen smeer niet teveel want dan trekt je halve nagel weg.(is mij helaas een keer gebeurd)

Loop als het even kan zoveel mogelijk op blote voeten, bijvoorbeeld als je thuis bent. En draag buitenshuis goed ventilerende en vooral niet knellende schoenen. Sandalen zijn mogelijk nog het beste om te dragen. Okee, het is niet echt in de mode, maar anders zal er een keer een chirurg aan te pas moeten komen. Die kan dan een kleine ingreep doen, en je hebt er nooit geen last meer van.

Daar heb ik zelf ook erg veel last van gehad. Op een gegeven moment waren allebei de kanten van mijn grote teen nagel ingegroeid. Ik heb een afspraak bij de huisarts gemaakt en ik ben doorverwezen naar de chirurg in het ziekenhuis. Daar ben ik geopereerd aan beide kanten en mijn nagel is nu minder breed, nu groeit de nagel netjes en groeit hij niet meer in. Wat ook erg belangrijk is, om de nagel recht af te knippen en niet met een bochtje aan de zijkant. Wanneer je nagel scheurt, knip hem dan af en scheur absoluut niet verder! Op die manier is de kans dat je nagel ingroeit alleen maar groter! Succes!

de pedicure kan er een heel klein stukje plastic onder doen, dat houdt de teennagel in dat hoekje open.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100