Is een vaginaal orgasme een hoogtepunt waar je tegenaan kunt hangen of net als een clitoraal orgasme, een gevoel waarbij je over een drempel moet?

Naar mijn idee is een clitoraal orgasme een 'drempel' waarbij je alles los kunt laten. Een vaginaal orgasme voelt echter als een hoogtepunt voor een langere tijd (kan enkele minuten aanhouden), zonder een drempel waar echt overheen valt te gaan. Is die drempel echt nodig om vaginaal klaar te komen of is het dat langere hoogtepunt dat de druk op je lichaam maximaal is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Het zal het zelfde zijn. Want bij een vaginaal orgasme wordt de achterkant van het clitoraal systeem gestimuleerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, is naar mijn gevoel hetzelfde. Beide die drempel die je omschrijft. Maar bij een clitoraal orgasme is het meestal niet meer prettig (overgevoelig) om de clit nog langer aan te raken, terwijl bij een vaginaal orgasme het gevoel lange tijd prettig kan zijn.