Nee alleen als je het aansteekt en inademt kan het gevaarlijk zijn voor je lichaam maar het zal niet na 1 of 2 keer gevaarlijk zijn maar wel als je er vaak mee in aanraking komt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ligt er maar aan welke soort plastic je bedoelt. Als er Bisfenol A in zit, kan het verstorend zijn voor de hormoonhuishouding, maar dan moet je er al veel van innemen.
Bron: http://www.voedingscentrum.nl/nl/service/veelgestelde-vragen/veilig-eten/zitten-er-schadelijke-stoffen-in-blikjes-en-plastic-flessen-zoals-bpa.aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je melamine bedoelt, dan is dat zeker giftig. Daar zijn in 2008 in China heel veel babies door ziek geworden en enkelen ook om het leven gekomen, nadat een fabrikant melkpoeder goedkoop dacht aan te kunnen vullen met melamine.

Melamine wordt gebruikt bij de fabricage van onder meer plastics, coatings, harsen en lijm. Het wordt gebruikt om o.a. borden en bestek van te maken. Het heeft een hoog stikstofgehalte. Omdat eiwitgehalte in levensmiddelen wordt bepaald door de analyse van stikstof kan deze stof worden gebruikt om het eiwitgehalte hoger te laten lijken dan wat het in werkelijkheid is. Melamine heeft zelf een relatief lage toxiciteit, maar in combinatie met cyanuurzuur kan het ernstige schade aan de blaas en de nieren veroorzaken.
Amadea