Wat was het belangrijkste "omslagmoment" in je leven?

Een ontdekking, een inzicht op grond waarvan je dacht, vanaf nu ga ik het anders doen. Heb je dat toen ook gedaan en "werkte" het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Mijn ernstig ziek zijn heeft mijn geest veruimd, plotseling hoor je dat er niets meer voor je gedaan kan worden. Dit besef maakt het leven heel relatief en als je dat ervaart wordt je vanzelf bewust gemaakt dat het kleine er toe doet, dat er liefde van mensen is, waarvan je het nooit verwachte. Je gaat het leven inhaleren. Je weet dat het leven eindig is maar je ervaart het als je ziek bent en niet meer beter wordt. Je gaat beslist anders tegen de dingen aankijken. Mijn omslag was de dag dat ik hoorde dat ik niet meer beter zou worden. Aan de ene kant hoor je iets verschrikkelijks en onmiddelijk haal alles uit het leven wat er maar in zit. Nu ik nog leef in het nu geniet ik van elke dag mijn dagen zijn vervuld met liefde. Ik besef nu pas hoe waardevol en kleurijk het leven is. Ik ben dan wel ziek maar zeer gelukkig. Ik lig op een zorgbed maar intens gelukkig. Ik ben ziek maar ongeneeslijk optimistisch. Ik kan het wel uitschreeuwen Mens durf te leven!
De geest verrijkt zich door wat hij ontvangt, het hart door wat het geeft....Ik hou van jullie allemaal. Ik hou van je omdat ik weet dat jij niet anders ben dan ik. Mijn omslag was de dag dat ik ziek werd en ik sla de bladzijden van het leven nog steeds om. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ongeveer twee weken geleden. Ik heb al jaren en jaren overgewicht. Aangezien ik ook al jaren en jaren slecht slaap, heb ik het idee (na vele onderzoeken) dat het misschien toch aan het overgewicht kan liggen. (Zeker is dat allerminst!) Laatst had ik zoiets van: Jetzt schlägt's dreizehn! Ik ben gaan fietsen/bewegen, gezonder gaan eten. Of het werkt? Dat moet de toekomst uitwijzen. Ik ben al wel afgevallen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Good for you!
Hou vol!
Ik heb net hetzelfde besloten een week geleden met dezelfde achtergrond!!
Ben nog niet afgevallen....
Dat omslag moment was toen ik mijn geboortestad verliet...

En ja...

Dat heb ik ook gedaan. En het werkt nog steeds...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een groot omslagmoment was mijn huwelijk. Je gaat op je zelf, een eigen huis, je bent jong, je hebt het plan om alles anders te doen dan je ouders.
Veel later kom je erachter dat je toch dezelfde kant opgaat. Niettemin, een groot omslagmoment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het overlijden van mijn zoon; en dat heeft me ondanks al het verdriet ook positiviteit gebracht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mijn 19e heb ik de rugzak gepakt en ben met 100 euro op zak naar Canada gevlogen om eens te kijken hoe het aan de andere kant van de wereld was. Toen ik na 11 maanden zwerven weer terug kwam, bleek het leven in nederland extreem makkelijk, waar ik nog steeds nut van heb. Beste keuze van mijn hele leven geweest, dat ik toendertijd alles op stop gezet heb en weg ben gegaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen ik voor de derde keer een vorm van kanker bleek te hebben.
Ik besloot te gaan doen waar ik ZELF zin in heb
en niet wat anderen van mij willen

Toegevoegd op 23-06-2009 08:25:37
en het voelt prima
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je die vraag niet pas beantwoorden als je leven klaar is? Zouden er niet nog veel belangrijkere omslagmomenten plaats kunnen vinden dan je ooit voor mogelijk gehouden kon houden...

Voor mij tot nu toe was de depressie een omslagpunt dat ik als het grootste moet aanmerken... En als het niet gewerkt had, dan was ik er nu niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lezen van deze goede vraag!!
Ik ga het anders doen en positiever leven.. of het werkt weet ik niet? ...IK BEDOEL: VAST WEL!! (klinkt al stuk positiever he? ) En aan mijn overgewicht gaat nu ook echt iets gebeuren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ernstig ziek worden was voor mij een omslagmoment.

Je leert alle materie om je heen te relatieveren en terug te brengen tot nul. Liefde, gezin en plezier.... daar draait het om. Niet om vakantiehuizen, auto's en dure hobbies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vinden van Ware Liefde. Ik had nooit verwacht dat dit nog voor mij was weggelegd. En ineens was het daar, onverwacht en zeer gewenst.