als een alcoholist weer één keer drinkt moet hij dan weer afkicken?

Ik vroeg me af als je alcoholist bent en maanden niet drinkt,en dan een avond door zakt,moet hij dan weer helemaal afkicken?Of heeft hij dan net als ons de volgende dag een kater en daar is het klaar mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Lichamelijk afkicken hoeft dan niet, maar geestelijk zal het zeker wel moeilijk zijn. Het risico weer terug te vallen in het alcohol misbruik zal groot zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kenmerk van de alcoholist is, dat hij dan weer gelijk aan de alcohol hangt. Hij mag nooooit meer drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er eenmaal af bent is het uit je systeem en ben je trots op je zelf en hou je beter vol.
Drink je weer een keer, dan weet je meteen weer hoe lekker het was. Je trots is weg want je bent bezweken.
En dan denk je, hoe erg is dat nou want hiervoor ben ik er ook maanden afgebleven. Dus, waarom zou je dan vanavond niet nog eens drinken. Volgende week stop je wel weer.
Maar je doorzettingsvermogen is geknakt en het is moeilijk dat weer op te pikken.
Ik weet, ik hou van benzo's.
(ook ik stop volgende week...)