Is fluoride slecht voor je?

Ik was deze week bij de tandarts en had toen fluoride gekregen in zo'n gebitsvorm mal. Toen het eruit mocht had ik per ongeluk de fluoride doorgeslikt, dat wat je normaal moet uitspugen. Ik voelde me daarna misselijk en duizelig en nou vraag ik me af of het daar door komt en of het nog andere gevolgen heeft. Is fluoride slecht voor je?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, sinds enige jaren weten we dat fluoride niet onschuldig is. Tot die tijd werd het zelfs als gezond bestempeld. Buiten dat het helpt je tandglazuur te versterken, heeft het voor je lichaam geen nut en is het zelfs giftig. Mensen die veel fluoride in één keer binnen krijgen, zullen zich misselijk voelen en buikpijn krijgen. Er kan kramp ontstaan, stuiptrekkingen, ademhalingsproblemen en zelfs een hartstilstand. De dodelijke dosering bedraagt 5 mg fluoride per kilo lichaamsgewicht. Bij jou is het gelukkig niet zover gekomen dat je er echt van onderuit ging, maar ik denk zeker dat je hierop hebt gereageerd Toegevoegd na 1 minuut: nogmaals: Voor je tanden is het gezond, voor de rest van je lichaam niet

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100