Wat is de goedkoopste zorg verz betr orthodontie?

Dit omdat mijn zoon (12) begin volgend jaar een beugel nodig heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is volledig afhankelijk van de zorgverzekeraar en welk aanvullend pakket je zelf (en dus ook voor je kinderen) afsluit.

Orthodontie wordt NIET vergoedt in de basisverzekering, je moet er dus een aanvullend pakket voor afsluiten wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.

Bijvoorbeeld CZ heeft bij de "gezinnen" aanvulling 100% van de kosten met een maximum van €2.500 over de gehele verzekeringsduur.

De "Jongeren" aanvulling, geeft 80% vergoeding met een maximum van €2.050 over de gehele verzekeringsduur.

Vaak is de dekking bij een collectieve zorgverzekering (via je werkgever) beter dan een individuele zorgverzekering. Kijk daar dus ook even naar als die mogelijkheid er is.

Je hebt tot 31 december om je verzekering te wijzigen.

Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja uiterlijk 31 december opzeggen en voor 1 februari de tijd om je te melden bij de nieuwe zorgverzekeraar; dan ben je per 1 januari 2010 verzekerd

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bertie;

DSW schijnt inderdaad hoge vergoedingen te kennen voor orthodontie, maar check wel goed de premies van andere aanbieders. En houd er daarbij ook rekening mee dat je de bedragen die je zelf eventueel nog betaalt van de belasting kunt aftrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Unive.

Maar als je slim bent druk je nu door met de beugel nog voor het eind van het jaar als dit gaat lukken. Want gisteren lazen wij en misschien ook bij de andere verzekeringen wordt de vergoeding volgend jaar minder voor kinderen die nog een beugel moeten. Wij hadden geluk want Melvin kreeg eerst een beugel voor de nacht en begin volgend jaar een blokjesbeugel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik weet niet bij welke verzekering je nu zit maar ik vind zelf de vgz goed .Mijn zoontje had een beugel nodig en alles werd vergoed .ik denk dat je alle verzekeringen moet nagaan om te kijken welke wat doet