ik heb iets in de 70 muggenbulten is dat normaal?

Ik heb sinds een week of 2 heel veel muggenbulten omdat ik op vakantie ben maar dit keer nier geprikt voor ik weg ging heeft het misschien daar me te maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Verblijf jij in de buurt van stilstaand water? In bijvoorbeeld Schotland en Skandinavië kan je dan behoorlijk gestoken worden door midges, en die zijn in grote getale aktief. Dan is het zeker normaal.
Poet
9 jaar geleden
Als ergens veel muggen zitten kan dat. Wat die prikken voorafgaand aan je vertrek betreffen: ik weet niet of je daarmee doelt op vaccinaties dan wel op muggenprikken in Nederland. Maar in beide gevallen heeft het er niets mee te maken.
Als je veel last van muggen hebt kun je een klamboe gebruiken. Dat is zo'n muggennet dat je aan het plafond bevestigt boven je bed en om je bed heen drapeert. Dei zijn te koop in outdoor zaken maar vast ook wel in drogisten of andere winkels in gebieden waar veel erg muggen leven.
Cryofiel
9 jaar geleden
Weet je zeker dat het muggenbulten zijn en geen vlooienbulten?
Poet
9 jaar geleden
Weet je trouwens zeker dat het geen vlooienbeten zijn? Die zitten vooral op je onderbenen meestal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zweet je veel? Muggen worden aangetrokken door de geur van zweet. Dat ze juist in deze periode prikken is normaal, ieder jaar is er in de lente of zomer een piek aan prikkende muggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten eerste kan er per land verschil zitten hoe 'populair' je bent voor de muggen. Zo kan het best zo zijn dat persoon A in Nederland meer gestoken wordt en in Italië persoon B van hetzelfde gezin. Verder wordt je vaak meer gestoken als er in de omgeving plekjes zijn waar muggen op afkomen. Bijvoorbeeld ondiep stilstaand water zoals poeltjes en plassen. Ook dakgoten en bloempoten e.d. waar water in blijft staan trekt muggen aan en zijn dingen waar je makkelijk wat aan kunt doen. Om je te beschermen kun je klamboe ophangen, en er zijn verschillende anti-muggensprays in de handel bron: recent documentaire op tv, weet naam en zender niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn het geen wantsen !! De plaag vh moment in Newyork .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kan vitamine B complex gaan slikker, hierdoor veranderd de smaak van je bloed waardoor je niet meer aantrekkelijk bent voor muggen. ik slik het ook iedere zomer en lente anders wordt ik helemaal lek gestoken

Antwoorden (1)

In Finland, waar ontzettend veel muggen zitten, vertelden bewoners me dat ze na verloop van tijd minder door muggen worden gestoken omdat die minder interesse hebben in mensen die al erg vaak gestoken zijn. Of dat waar is weet ik niet. Ik weet wel dat 70 muggenbulten zo opgelopen zijn in een omgeving waar veel muggen zijn. Ik kan erover meepraten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@linda1988. Zou je de vraag misschien nog een keer kunnen stellen maar nu met punten en komma's erin? Na een jaar of 2 is het lichaam aan de steken van een mug gewend (resistent) en krijgt je geen reactie meer. In Nederland gebeurd dit niet omdat je hier niet het jaar rond gestoken word, het lichaam makt niet genoeg antistof om resistent