Pijn aan mijn knie, hoe kan dat?

Ik heb sinds afgelopen vrijdag enorme pijn aan mij knie. Het is de linkerkant van mijn linker knie. Ik heb nu een verstevigingsband van een familielid om mijn knie heen gedaan, het helpt wel, maar maandag (morgen al) heb ik een belangrijke dag waar ik waarschijnlijk veel en lang moet lopen. Ik weet niet of ik mijn knieband wel om wil, want daardoor lijkt mijn ene knie wel ietsje dikker als de andere.

Ik wil in ieder geval weten waarom ik zo'n pijn heb en wat in mijn knie precies pijn doet

Hopelijk heeft iemand hier verstand van en kan mij helpen!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die vraag kan niemand hier beantwoorden, op afstand, zonder te knie te zien/onderzoeken en met beperkte informatie. Je zult zelf de inschatting moeten maken of je de klachten ernstig genoeg vind om er mee naar de dokter te gaan, en of dat vandaag moet of tot komende week kan wachten. Als je veel pijn hebt bij het lopen kun je op je klompen wel aanvoelen dat je het relatief rustig aan moet doen met je knie. Als je morgen een marathon op het programma hebt staan is dat bijvoorbeeld wellicht niet zo'n verstandig idee.

Antwoorden (1)

pijn aan de knie kan door verschillende oorzaken komen bv. door overbelasting , een scheurtje in een nabij gelegen spier of als je knie uit de kom is of gebroken is.
wat er bij jou juist aan de hand is kan je zoals pptz zei niet vanop afstand bepalen ga daarom best misschien eens bij een dokter langs.