Wie heeft er een goede tip voor het verwijderen van medische stickers van je huid.

op een zo min mogelijke pijnlijke manier graag:-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23K

Het beste antwoord

pleister bedruppelen met baby-olie tot hij loslaat. Is heel zacht en vaak werkt het wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Van te voren de plekjes scheren...
Dan rollend eraf peuteren in alle rust.
Restanten lijm, tja dat vond ik best lastig. Geloof dat een beetje nagellakremover het prima doet(niet te lang wrijven!). Je kan ook poetsen met een doekje maar daar word je huid erg rood van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wasbenzine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle antwoorden die er stasn zijn goed.

Je kan een beetje olie (olijf, baby) op het plak gedeelte van de pleister doen en zachtjes los weken.

Maar wat echt werkt, echt heel goed werkt.... Is wasbenzine. Ik heb in een grafisch bedrijf gewerkt, daar moesten we veel met dubbelzijdig tape werken en Stanley mesjes. Ongelukken gebeurde en de pleisters werden gepakt. Maar als ik dan wasbenzine op een doekje had gedaan en het kwam ik aanraking met mn pleister, kon ik mijn handen gaan wassen en een gloed nieuwe pleister opplakken, want die ouwe kwam gewoon los.

Nou heeft niet iedereen wasbenzine in huis, maar terpentine werkt ook, of nagellakremover.

Maar het is het beste voor je huid om de pleister nat te maken, het plak gedeelte dan en er daarna olie overheen te wrijven met een wattestaaf ofzo. Dan laat het ook zo los.

Ook kun je wat zeepwater op de pleister doen, bij mij blijven ze dan ook niet meer plakken. Een sopje of gewoon water en handzeep.

Is dit allemaal geen optie? Goed de pleister pakken en in 1x lostrekken.

Sccs met je missie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is petroleum ether. Dat word in ziekenhuizen ook gebruikt om pleisters of pleisterresten te verwijderen. Ik zou uitkijken met wasbenzine en terpetine ed. Dat is veel te agressief en dat moet je niet in je wond krijgen.