Hoe snor normaal terugkrijgen na epileren?

Vroeger tot mijn 15e (vanaf 12/13 jaar) epileerde ik mijn snor en haren op mijn kin en onderlip. Dit deed ik elke keer totdat ik 15 werd en overging tot scheren.

Ik ben nu 17 (jongen) en mijn haren groeien niet gelijk met elkaar en er zijn niet overal haren meer waar het normaal gesproken wel hoort.

Dus mijn vraag zoals uit de titel af te leiden: hoe krijg ik weer beharing op mijn kin, onderlip en snor zoals eerst?

Ik epileerde met een pincet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Het mooie van epileren (voor vrouwen) is dat de haren uiteindelijk , als je dat heel lang volhoudt, defintief wegblijven. Niet allemaal, maar het worden er wel steeds minder.

Dat is dus het effect dat jij hebt bereikt met je snor en baard, drie jaar lang. De kans dat de haren dus uiteindelijk weer terugkomen, is verkleind. Je had wellicht beter meteen met scheren kunnen beginnen.

Maar...je bent nu nog maar 15, dus het kan ook best zijn dat je nog weinig beschadigd hebt, maar gewoon nog geen volle baard en snor hebt. Daarvoor zou ik rustig de puberteit afwachten. Er zijn maar weinig (geen) jongens van die leeftijd die al echt een volle gezichtsbeharing hebben.

En ook bij volwassen mannen die altijd scheren en ineens de baard laten staan, groeien de haren niet allemaal even snel en mooi verdeeld. Het duurt even voor het weer een aaneengesloten bos is. Ook heeft de ene man nu eenmaal een vollere baard dan de ander.

Het enige wat je kunt doen, eigenlijk, is vanaf nu gewoon normaal gaan scheren, en over een jaar of vier, vijf heb je naar alle waarschijnlijkheid gewoon weer een normale snor en baard - als je dat wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Klopt als een bus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien hoef je dan nog maar 2-3 jaar te wachten ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, geen zorgen.
Misschien krijg je niet de baard die je eventueel zou willen, maar er zijn snorren en baarden in alle soorten en maten, afhankelijk van komaf, huidskleur, genen en wat al niet, maar het epileren zal uiteindelijk geen definitieve ernstige schade hebben toegebracht. ECHT niet. VOoral blonde haren trekken zich van epileren weinig aan en blijven terugkomen. Laseren is dus helaas ook geen optie. Ik epileer mijn 'snor' al sinds mijn dertiende, en ben nu 44 en heb - helaas - nog stééds een volle bos......:(