Waarom mag je homeopatische pillen niet met je handen aanraken?

het schijnt niet te mogen omdat dan de werking minder wordt, maar hoezo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

Omdat er door de zuren en andere stoffen die aan onze handen zitten een chemische reactie kan ontstaan, die de werking beïnvloed.
Het is niet zo dat je ze helemaal niet mag aanraken, dan wordt innemen wel erg lastig, maar het is beter van niet om als je ze aangeraakt hebt, deze tabletten weer terug te doen in het potje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me volkomen onzin, een homeopatisch middel geeft signalen door aan het lichaam om zich zelf te genezen en zijn ook homeopatische middelen die je op je huid mag/kan smeren, ook dan werkt het nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat hier niet over vsm pilletjes maar de witte kleine "pareltjes"die een homeopathisch arts na consult meegeeft. die gaan indd in een plastic zakje en mogen alleen met een lepeltje eruit gehaald worden waarmee je ze onder je tong legt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K. dat schijnt een uitzondering te zijn, het heeft te maken met de zuren die op je hand zitten, zoals nelly3 hierboven ook beschrijft.
Ik vraag me af of die waarschuwing wel nodig is.

Er is sowieso weinig écht bewijs dat homeopathie effectief is, en voor zover dat daadwerkelijk het geval is denk ik niet dat het aanraken met je handen enige invloed heeft op het genezingsproces.

Het kan dat bepaalde bacteriën aan je huid de werking van het pilletje aantasten - net als dat sommige bloemen uitdrogen wanneer je er met je handen aan zit - maar ik vraag me ten zeerste af of dat wel het geval is.

Zolang je er niet uitgebreid in gaat lopen kneden is er waarschijnlijk niets aan de hand.