Ja, vooral magere melk is een oorzaak, maar ook halfvolle en volle melk.
Dit komt omdat melk afkomstig is van een zwangere koe en bloot wordt gesteld aan de hormonen van een zwangere koe. Deze hormonen prikkelen een lichamelijke hormonale reactie waardoor er MEER talg wordt geproduceerd en er dus sneller onzuiverheden ontstaan in de huid. Combineer dit met een overproductie talg, verstopte poriën en je krijgt meer last van acne.

Uit recent onderzoek is zelf gebleken (American Journal of Dermatology) dat mensen die veel melk drinken 44% grotere kans lopen om ernstige acne te ontwikkelen. Dit getal is niet alleen jeugdpuistjes bij tieners, maar ook bij volwassenen. Ik krijg regelmatig berichten van mensen die hun inname zuivelproducten verminderen en een betere huid krijgen.

Matig dus je melk inname.
Lees de bron, daarin vind je nog veel meer informatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Koeien produceren toch alleen melk *nadat* het kalf is geboren, dus pas zodra ze *niet* meer zwanger zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koeien die zwanger zijn, produceren al wel de hormonen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Maar geen melk.