Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is je geest sterker dan je lichaam?

Kun je met je geest dingen veroorzaken waar je lichaam zich niet tegen kan verweren?Een oom van mij was zijn hele leven bang om kanker te krijgen. Uiteindelijk heeft hem dat ook het leven gekost.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

soms is de geest sterker,soms t lichaam..t gezondste is als deze twee in balans zijn.als één van de twee ziek wordt,zal t ander ook minder sterk worden..t hoort eenmaal bij elkaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

De geest is absoluut sterker dan het lichaam! Veel van lichamelijke klachten die men heeft, blijken achteraf psychosomatisch te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tamelijk gevaarlijk om te concluderen dat die oom kanker heeft gekregen omdat ie daar zijn hele leven al bang voor was.

Ik denk wel dat er aandoeningen zijn van het lichaam die meer kans krijgen als je een angstige, sombere, neerslachtige aard hebt.
Feit is dat als je een opgewekte, vrolijke en optimistische geest hebt, dat je dan beter voor jezelf zult zorgen en minder snel ziek zult zijn.

Maar je kunt het niet omdraaien:
Kanker en andere ernstige zieken worden niet veroorzaakt door je geest.
Als je dat gelooft zadel je iedereen met een ongeneeslijke ziekte ook nog eens op met een soort van eigen schuld gevoel.
Zou ik niet aandurven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Lichaam en geest zijn niet van elkaar te onderscheiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.

Je geest is oneindig. Niet meetbaar of vergelijkbaar met iets anders.

Het lichaam heeft een begin en een eind, een cyclus,
is meetbaar in kracht, souplesse etc..
en dus onderscheidbaar.

Alleen lichamen (fysiek, mentaal of emotioneel) kunnen onderling gemeten, onderscheiden en vergeleken worden.

De geest IS gelijk aan zichZELF.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als iemand verlamd is, kan de persoon nog zoveel wilskracht hebben om weer bv. de been te bewegen, maar het word niet opgepakt door het lichaam dan is naar mijn inzicht sterker.. welliswaar op een negatieve manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding