Kan iemand wat in mijn drankje hebben gestopt?

Gisteren ging ik rond 12 uur naar de club, heb daar met een vriend consumpties gehaald 10 muntjes. Ik kan best wat hebben en ben absoluut niet snel dronken.

Ik heb ongeveer 7/8 bier gehad. Tot die tijd voelde ik me een beetje gezellig aangeschoten. Toen wou ik naar huis en heb ik nog even 1 biertje met m'n kameraad gedaan zonder echt op te letten op mijn biertje, beetje rondkijken etc.

Toen ik op de fiets stapte kon ik ineenkeer nauwelijks fietsen en kreeg een hele moeilijke ademhaling, toch maar naar huis gefiets want als ik eenmaal lag zal het wel minder zijn. Toen ik uiteindelijk thuis was ben ik op bed gegaan naast mijn vriendin. En kreeg ik weer last van mijn ademhaling en last op mijn borst.

Toen ik wakker was had ik nergens last van, geen hoofdpijn of draaierig etc maar mijn vriendin zei dat ik heel onrustig was en dat ik zelfs had geplast in de douche. Zulke dingen doe ik trouwens nooit terwijl ik best avondjes meer heb gedronken dan deze avond. Ook kon ze me niet wakker krijgen en mijn ademhaling was heel zacht. Ze stond zelfs op het punt op 112 te bellen omdat ik niet reageerde en moeilijk en heel zacht ademde.

Nu ben ik benieuwd of er iets in mijn drankje is gegooid, of dat mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het verhaal met ademhaling zou idd op GHB kunnen duiden. Het plassen onder de douche is echter meer een dronkenmansactie. Als je out bent van GHB ben je out zover ik weet. Het zou in theorie ook kunnen dat je last hebt van een medische conditie en dat dat nu op begint te spelen. Daarnaast geldt ademhalingsproblemen net zo goed voor alcohol.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/10887-alcohol-maakt-meer-kapot-dan-je-lief-is.html
Gevolgen van Alcohol
Als je regelmatig te veel drinkt heb je een kans op ademhalingsproblemen, een hartstilstand en zelfs dat je bewusteloos raakt! http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/113918-pijn-op-de-borst-oorzaak-en-behandeling.html
Pijn op de borst kan op een (bijna) hartaanval duiden. Probleem is dus dat veel symptonen overeenkomen alcohol/GHB. Aangezien je zeker weten alcohol op hebt is de kans het grootst dat het daar van kwam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het rare is dat we eigenlijk allemaal wel weten dat alcohol vergif is,
en dat we daar toch een grote hoeveelheid van innemen.....
en dat we dan verbaasd zijn dat het lichaam wel eens vreemd
protesteert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergeet niet dat als er GHB in het spel is, dat in dit geval gezien moet worden in combinatie met alcohol.
http://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/alcohol-combi/alcohol-ghb/ Dat geldt trouwens ook als er iets anders in het drankje gezeten zou hebben.

Het beste antwoord

had je een zware dag/week gehad. Soms als je heel druk bent geweest (lichamelijk/psychisch) kan alcohol zwaarder vallen dan je normaal gewent bent.

Ik zou gewoon ff naar dokter gaan.

(trouwens die klachten die je noemt herken ik wel van een avondje zuipen wat slecht viel)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat kan, inderdaad, dat is mogelijk. De klachten die je had KUNNEN hierbij passen, maar het is niet gezegd dat het zo is.

Maar het zou ook kunnen komen van die 9 bier die je op had.
Een manier om het uit te sluiten is een bloedtest, maar de vraag is wat je hiermee bereikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor een bloedtest is ie nu te laat, vaak wordt er in drankjes GHB gestopt, en dat is na 24 uur niet meer in het bloed te traceren. Daar komt bij dat je voor GHB al behoorlijk ver heen moet zijn wil je het niet proeven; GHB maakt je drankje enorm zout!
Dat verhaal kan prima worden verklaard door 9 bier, is over het algemeen niet een hele gezonde dosering alcohol wat je dan binnenkrijgt.

Wil ook nog wel eens gebeuren dat mensen de tel wat kwijtraken na een aantal biertjes.. Bovendien heb je wellicht het een en ander aan vocht verloren door zweten, en te weinig ander vocht dan bier.

Al een beetje vermoeid zijn geweest, of wat slechter eten als anders zouden ook nog dingen kunnen zijn die niet bijdragen aan de feestvreugde.

Soms is net dat laatste biertje funest ;-)

Helemaal uitsluiten dat er iets in je drankje is gedaan is lastig, maar dat achterhaal je toch niet meer, en er is een waarschijnlijker verklaring: de alcohol
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik vind 9 biertjes wel erg veel