Mijn knie is tijdens het voetballe op slot geschoten na 10 sec was hij weer te bewegen maar het lopen gaat nog niet helemaal goed wat heb ik?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Uiteraard is het onmogelijk om op deze manier een goede diagnose te stellen, zeker aangezien u slechts één symptoom noemt en niets vertelt over wat er aan vooraf ging.
Dat gezegd hebbende; slotklachten zijn meestal een teken dat er iets loszit in de knie, dat daar eigenlijk niet hoort te zitten (of in ieder geval niet lis te zitten). Dat kunnen vele dingen zijn, maar de meest voorkomende oorzaak is een stuk van de meniscus.
Als de meniscus beschadigd raakt (door een trauma of doordat de meniscus kwetsbaar is geworden door bijvoorbeeld de leeftijd) kan er een stuk van de meniscus loskomen in het gewricht. Vaak zit zo'n stukje nog wel aan een kant vast, het is dan een heen en weer bewegend flapje.

Meestal geneest dit spontaan binnen een week of zes met wat rust. Zo niet dan is vaak een kijkoperatie nodig, waarbij het loszittende stukje verwijderd kan worden.
Uiteraard wel om goed idee om hierover eerst te overleggen met uw huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik een dokter was zou ik u naar de traumatologie sturen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eh, waarom dan?

Andere antwoorden (1)

Slotklachten worden veroorzaakt door een stukje kraakbeen dat klem loopt.
De meniscus is hiervoor meestal de verantwoordelijke.
Aangezien de meniscus enigszins kan bewegen, zou het nog kunnen dat hij heel is.
Meer waarschijnlijk is een buckethandle scheurtje.
Als de pijnklachten aanhouden, vooral bij draaiende bewegingen, of als de slotklachten terug komen, dan aar de orthopeed. Als de boel niet te zwaar beschadigd is kan een buckethandle of sommige andere scheurtjes worden gehecht.
Hangt af van de exacte plaats, en grootte van de scheur. Wat een buckethandle scheurtje is kan ik niet precies uitleggen in tekst. Maar als je googelt op buckethandle en meniscus vind je plaatsjes en uitleg genoeg.